۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۹۵۹۴۴
حجت الاسلام سید علی خمینی:

تداوم انقلاب اسلامی به برکت وجود ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید علی خمینی با حضور در بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: خوشبختانه کشور ایران از امنیت خوبی در منطقه برخوردار است، تداوم انقلاب اسلامی به برکت وجود ولایت فقیه است.
حجت الاسلام سيد علي خميني حجت الاسلام سيد علي خميني حجت الاسلام سيد علي خميني حجت الاسلام سيد علي خميني حجت الاسلام سيد علي خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی عصر امروز مراسمی در مسجد آیت الله بروجردی کرمانشاه با حضور مسؤولان استان، روحانیان و عموم مردم برگزار شد.


حجت الاسلام سید علی خمینی با حضور در این مراسم با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن محرم و شهادت سیدالشهدا (ع)، اظهار داشت: امام درباره آیت الله اشرفی اصفهانی فرمود شهید اشرفی اصفهانی از کم نظیرترین اشخاص و علما هستند که این جمله نشان دهنده عمق علاقه امام به شهید اشرفی اصفهانی بود.


وی ادامه داد: پیام امام درباره شهید اشرفی اصفهانی به چند بخش تقسیم می شود، ایشان بالاترین سعادت را در خدمت به مردم می دید، شهید اشرفی اصفهانی ضمن اینکه به مردم خدمت می کرد، مرگش نیز با شهادت همراه بود، شهید اشرفی اصفهانی یک عمر به خلق خدا خدمت کرد و به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.


حجت الاسلام خمینی عنوان داشت: شهید اشرفی اصفهانی آیین اسلام را در قلوب مردم پروراند و زندگی سعادتمندانه ای در راه خدمت به مردم داشت، امروز باب خدمت و شهادت بسته نیست و خدمت وقتی ارزش اخروی دارد که قربة الی الله باشد.


وی افزود: هر کس در هر مقامی می تواند گرهی از مشکلات مردم بگشاید و از نظر امام همه مسؤول هستند و باید خدمت کنند.


حجت الاسلام خمینی با اشاره به بخشی دیگر از سخنان امام راحل درباره شهید اشرفی اصفهانی ابراز داشت: امام فرمود من از زمره ارادتمندان شهید اشرفی اصفهانی هستم زیرا وی ساده زیست بود، رهبر معظم انقلاب نیز تأکید زیادی بر مسؤولان دارند که سطح زندگی خود را با متوسط مردم هم سطح نگاه دارند.


وی خاطرنشان کرد: شهید اشرفی اصفهانی مطیع خداوند بود و قلوب مردم نیز جذب وی شد، در زمان انقلاب نیز چنین بود و محبت امام خمینی (ره) در قلوب همه مردم جای گرفت و رژیم پهلوی از محبت و علاقه مردم به امام ضربه خورد.


حجت الاسلام خمینی یادآور شد: بخش دیگری از پیام امام راحل مربوط به شخصیت برجسته شهید اشرفی اصفهانی بود و همانطور که مردم ارادت و علاقه بسیاری به امام داشتند، امام نیز علاقه خاصی به آیت الله اشرفی اصفهانی داشت، شهید اشرفی اصفهانی خدمات و تلاش های بسیاری برای انقلاب انجام داد.


وی گفت: امام خمینی برای خدا قدم بر می داشت و از هیچ چیز جز خدا واهمه نداشت، و این نصّ قرآن است که کسی برای خدا قدم بردارد، خداوند محبت او را در دل مردم قرار می گیرد، کسی که هوای نفس را در وجود خود بکشد شایسته ارادتمندی است.


وی با اشاره به بخش سوم پیام امام تأکید کرد: امام فرمود قاتل اشرفی اصفهانی جوانی نوزده ساله بود که تحت تأثیر هوای نفس و فرامین شیاطین قرار گرفت و این عالم نورانی و فرهیخته و مجاهد بزرگ را به شهادت رساند.


حجت الاسلام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان داشت: در سال های نه چندان دور مسؤولان از کوچکترین دستکاری در بیت المال ترس داشتند و امانت دار بیت المال بودند اما امروزه پول های کلانی جابجا می شود و اختلاص های چند هزار میلیاردی صورت می گیرد که باعث شرمندگی است.


وی افزود: تنها راه مبارزه با فساد این است که ما از زندگی خود شروع کنیم و تک تک مسؤولان باید هوشیار باشند، رهبر معظم انقلاب بارها بر مسأله فساد تأکید داشتند اما در کنار تمام این مشکلات خوشبختانه مردم در یک مسأله رضایت دارند و آن امنیت کشور است.


وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اینکه انقلابی نوپا دارد، در میان کشورهای جنگ زده که همگی وضعیت نابسامانی دارند، از امنیت خوبی برخوردار است، این انقلاب اگر سرپا است به برکت وجود ولایت فقیه است.


حجت الاسلام خمینی در پایان با اشاره به نمایش قدرت نظامی ایران برای جهانیان گفت: متأسفانه برخی مسؤولان خرده می گیرند که چرا باید آزمایشات موشکی انجام شده و در جهان مطرح شود در حالی که ایران کشوری صلح دوست است، در جواب این مسؤولان باید گفت زمانی که به حجاج ما در عربستان سعودی اهانت شد و مورد هتک حرمت قرار گرفتند برخورد حکیمانه و با تدبیر رهبر انقلاب و تهدید عربستان سعودی به واکنش سخت و خشن ایران، آن ها را وادار به انجام وظایف خود کرد، نمایش قدرت دفاعی کشور در شرایط حاضر ضروری و لازم است./857/پ202/ج

ارسال نظرات