۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۲۹۶۲۸۳

تشریح برنامه های حرم رضوی ویژه خواهران در دهه نخست محرم

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) بیش از 42 جلسه سخنرانی ویژه خواهران در رواق های دارالاجابه و دارالحکمه برگزار می شود.
سخنراني ويژه خواهران

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به جلسات سخنرانی و بیان احکام ویژه خواهران در دهه اول محرم اظهار کرد: بیش از 42 جلسه تبیین معارف و احکام ویژه خواهران در دو نوبت بعد از نماز ظهر و عصر و قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق های دارالاجابه و دارالحکمه برپا می شود.

 

وی افزود: «عوامل رسیدن به کمال در نگاه امام حسین تقرب الی الله»، «تحریفات معنوی در واقعه کربلا» از جمله موضوعات سخنرانی ویژه خواهران قبل از نماز ظهر و عصر در رواق دارالاجابه است.

 

حجت الاسلام حسینی تبیین «تبلور زیبائی های عاشورا از نظر قرآن با محورهای «انگیزه و اخلاص»، «عزت و ذلت در کربلا»، «بصیرت و نشاط در کربلا» و «حریت و آزادگی» را از دیگر موضوعات این بخش عنوان کرد.

 

وی «اهمیت مجالس عزاداری امام حسین»، «تبلور هدایت و ضلالت از نگاه قرآن در مکتب عاشورا»، عاشوراتجلی گاه ولایتمداری»، «سیمای امام حسین(ع)درقرآن» و «عاشورا ضیافت بلا و امتحان» را از عناوین موضوعات سخنرانی های رواق دارالحکمه قبل از ظهر و عصر برشمرد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: «تربیت علوی درشخصیت حضرت عباس(ع) »، «تجلی صبر و استقامت حضرت زینب» و «حضرت علی اکبر برترین الگوی جوانان» از موضوعاتی است که قبل از مغرب و عشاء رواق دارالحکمه تبیین می شود.

 

وی افزود: «عوامل قساوت و احیا قلوب»، «ریزش ها ورویش ها در واقعه کربلا» و «امام شناسی  پایه خداشناسی» از دیگر مباحثی است که رواق دارالحکمه بیان می شود.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: سخنرانی خواهران قبل از مغرب و عشاء در رواق دارالاجابه با موضوعاتی چون «محافل حسینی عامل نشرمعارف دینی»، «تجلی حضرت زینب در عصر عاشورا» و «شیوه های عزاداری مورد تائید ائمه» برگزار می شود.

 

وی «خودسازی و تربیت نفس ازدیدگاه امام حسین»، «حضرت علی اکبر(ع) برترین الگوی جوانان» و «حضرت عباس(ع) سقای آب و ادب» از دیگر موضوعات این بخش مطرح کرد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: احکام «عزاداری زنان در خیابان و دربرابر نامحرم»،«رد مظالم و شرایط آن»، «روش جبران حق الناس»، «مال حلال مخلوط به حرام» و «خرافات، دعانویسی، فال» نیز قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق دارالاجابه بیان می شود./1308/302/ب1

ارسال نظرات