۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۲۸۵
یکی از علمای سنی لبنان:

روحیه شهادت طلبی جوانان فلسطینی از تعالیم مکتب حسینی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکید کرد که عظمت ایام عاشورای حسینی بر کسی پوشیده نیست و مسلمانان باید درس دشمن شناسی را در این ایام فرا بگیرند.
شيخ ماهر حمود دبيرکل اتحاديه جهاني علماي حامي مقاومت اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که از سوی احمد عجمی، نماینده سابق پارلمان لبنان در منطقه "العباسیه" برگزار شد، یاد و نام واقعه عاشورا با عظمت خواند و گفت: هیچ مسلمانی در عظمت این ایام در اسلام تردیدی ندارد.

 

وی افزود: آنچه در این میان اهمیت دارد شناختی است که یک مسلمان باید نسبت به نقشه‌های دشمن داشته باشد. واضح است که آمریکا و رژیم صهیونیستی پیشبرد مقاصد شوم خود را در سایه تشدید اختلافات مذهبی در جوامع اسلامی می دانند و این مساله‌ای است که مسلمانان جهان باید نسبت به آن هوشیار باشند.

 

این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: زمانی که دشمن می بیند، پیروزی‌های محور مقاومت روز به روز گسترده تر می شود و رزمندگان مقاوم دستاوردهای ارزنده‌ای را به دست می آورند، تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا از طریق اختلافات مذهبی و قومیت گرایی به این محور ضربه بزند.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت خطاب به آمریکا و گروه‌های تکفیری تروریستی اعلام کرد: تلاش‌های بیهوده شما نمی تواند اسلام حقیقی را از بین ببرد. مقاومت با تمام قدرت در صحنه حاضر است، فلسطین پابرجاست و مسجد الاقصی نیز متعلق به همه مسلمانان جهان باقی خواهد ماند.

 

شیخ ماهر حمود تصریح کرد: حمله یک جوان شجاع فلسطینی با سلاح سرد به نیروهای نظامی تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی تنها برخاسته از روحیه مقاومت و شهادت طلبی است که مسلمانان آن را از امام حسین(ع) فرا گرفته اند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی کشورهای سرمایه دار عربی با هرگونه اقدام مثبتی که به صلاح امت اسلامی است مقابله می کنند. در مسیر محور مقاومت و تقریب مذاهب اسلامی سنگ اندازی کرده و با حمایت از شبکه‌های افراطی آتش فتنه اختلاف شیعه و سنی را شعله ور می کنند که این مساله جای تاسف است./1321/ب902/د

ارسال نظرات