۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۹۶۳۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

محرم بهترین ظرفیت نظام در مقابل تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری آوردگاه محرم را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های نظام در مقابل تهاجم فرهنگی برشمرد و برنامه ریزی مناسب برای استفاده از این فرصت را یادآور شد.
حجت الاسلام اروجي ، مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست برنامه ریزی برنامه های محرم در صدا و سیمای استان گفت: همانطور که بهار طبیعت در ماه فروردین نو می ‌شود، سال قمری هم با بهار معنوی محرم آغاز می ‌شود و همانطور که با نو شدن طبیعت، چشمه سارها راه می افتد در ابتدای سال قمری هم با وزیدن نسیم سیدالشهدا(ع) دل ها تازه می ‌شود.

 

وی با مناسب خواندن پوشش کنگره شهدای استان از طریق رسانه ملی ابراز امیدواری کرد در همه مأموریت ها شاهد حضور صدا و سیمای استان به صورت جهادی باشیم.

 

حجت الاسلام اروجی با اشاره به فعالیت 1400 هیأت مذهبی و بیش از 1000 مداح ساماندهی شده در ایام محرم در استان چهارمحال و بختیاری گفت: سیاست نظام اسلامی بر مردمی بودن هیأت های مذهبی استوار شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کارکرد هیأت مذهبی به گونه ای نیست که به صورت ویژه محدودیت های خاصی برای آنان قرار دهیم و با مشخص بودن ساختار صدور مجوز در قالب توصیه های معمول موارد را متذکر می شویم.

 

این مقام مسؤول گفت: بسیاری از پیرایه های غیر شرعی، غیرعقلانی و غیر ضرور در آیین ها و مناسک مذهبی وجود دارد که باید به صورت ایجابی در این زمینه الگو سازی کنیم و برخی از آسیب ها را گوشزد کنیم.

 

وی، آوردگاه محرم را یکی از مهم ترین ظرفیت های نظام در مقابل تهاجم فرهنگی برشمرد و برنامه ریزی مناسب برای استفاده  از این فرصت را یادآور شد.

 

حجت الاسلام اروجی با بیان این که در صدا و سیما بیشتر به مراسم عزاداری هیأ هایت مذهبی پرداخته می ‌شود، گفت: باید به محتوی غنی سخنرانی ها هم توجه ویژه صورت گیرد و این از ضرورت ها است.

 

 وی با اشاره به برنامه ریزی اجتماعات حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا از سال 91 گفت: امسال هم در مراکز شهرستان ها، بخش ها و شهرها این اجتماعات برگزار می ‌شود.

 

مهرداد عظیمی، مدیر کل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه اتحاد دنیای اسلام را نیاز مسلمانان در شرایط کنونی دانست و گفت: از هر اقدامی که این اتحاد را خدشه دار می ‌کند باید پرهیز کرد.

 

عظیمی با تأکید بر عدالت رسانه ای گفت: برنامه های پوشش صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری در محرم باید فراگیر شده و تمام استان را فراگیرد./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات