۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۹۶۵۹۲
آیت الله طبرسی:

شیعه فصلی و موسمی با گذر زمان دستخوش انحراف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که شیعه واقعی همواره رهرو ولایت فقیه بوده و از امامان همام هیچ گاه جدا نمی‌شود، گفت: شیعه فصلی و موسمی با گذر زمان و دستخوش تحولات تخریب و نابود می‌شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران صبح امروز در جمع کارکنان فرمانداری ساری گفت: همه نوشته های تاریخ کاغذی ست، اما تاریخ عاشورا که نوشته ایی ازبصیرت است، دلنوشته بوده و همواره تا ابد در اذهان باقی و ساری خواهد ماند.


 

آیت الله طبرسی با تاکید بر این که عاشورا دامنه و گسترده ایی در تاریخ اسلام و تشیع دارد، اظهار داشت: حکمت قیام و مبارزه امام حسین(ع) با یزیدیان در امر به معروف و نهی ازمنکر بود و آنهایی که کلام خدا را به دروغ می پرداختند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که عاشورا خفته فطری ما را بیدار کرد و فطرت ما با حسین گره خورده است، اظهار کرد: شهیدان ما با دل در گرو حسین، با تدبیر و ترویج فرهنگ حسینی در میادین جنگ حضور یافته و عاشورایی به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به فلسفه تولی و تبری گفت: وقتی با بصیرت و ایمان قلبی با اهل بیت(ع) پیمان می بندیم باید با دوستان اهل بیت(ع) دوست و با دشمنان اهل بیت دشمن باشیم.

 

وی با اشاره به این که  تولی و تبری نقش بسزایی در ایمان و رستگاری انسان‌ها دارند، ابراز داشت: حب و بغض برای خدا اساس دین است که آدمی باید آن ‌را تحصیل کند و آن ‌را در زندگی خود نشان دهد.

 

نماینده ولی فقیه  با بیان این مطلب که باید توجه داشت این دو باید در کنار هم در قلب‌ها جای گیرند، تصریح کرد: از مصادیق بارز تولی و تبری اینست که در برابر جبهه حق تسلیم باشیم و دربرابر جبهه باطل موضع گیری کنیم.

 

آیت الله طبرسی با اعلام این که اساس دین محبت اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: هر چیزی پایه و اساسی دارد، اساس دین محبت ما اهل بیت(ع) است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که درس ها و عبرت های عاشورا، عزت و کرامت انسانی است، گفت: بهترین روش برای فهم قیام امام حسین(ع)، رجوع به افکار و گفتار و اعمال او است.

 

امام جمعه ساری، عزت به غیر خدا را ذلت خواند و گفت: تنها با خدا پیوند ببندید، تعهد به او داشته باشید، اتصال به او داشته باشید، با اهل بیت(ع) او دوست باشید تا عزیز شوید.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امام حسین(ع) مظهر بندگی تام و تمام است، افزود: دشمنان مسلمانان هیچگاه نمی‌توانند دوستدار سالار شهیدان بوده و خود را رهرو راه این امام همام قلمداد کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که باید شمر ها و یزیدیان زمانه خود را بخوبی بشناسیم، تصریح کرد: یزیدیان زمان ما اسرائیل و آمریکا و آل سعود هستند، باید از آنها بیزاری جست.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیداری جهان اسلام یکی از دلایل تحقق قیام عاشورا بوده است، خاطر نشان کرد: پیرو امام حسین(ع) نباید مختص به زمان و مکان خاصی باشد، پیرو سالار شهیدان باید همه شاخص‌های یک انسان متقی و دوستدار اهل بیت(ع) را در خود پرورش دهد تا متقی شود.

 

امام جمعه ساری با تاکید بر این که شیعه واقعی همواره رهرو ولایت فقیه بوده و از امامان همام هیچگاه جدا نمی‌شود، ابراز داشت: شیعه فصلی و موسمی با گذر زمان و دستخوش تحولات تخریب و نابود می‌شود.

 

آیت الله طبرسی با اعلام این که عاشورا با سالار شهیدان عالم سبب جاذبه و کشش خاندان اهل بیت(ع) به تفکر شیعی شده است، افزود: تأسی و تبعیت از سالار شهیدان نباید تنها در حد شعار بوده بلکه باید رهرو وی باشیم.

 

وی با بیان این که تاریخ عاشورا دلنوشته بوده و همواره تا ابد در اذهان باقی و ساری خواهد ماند، گفت: اسلام جنگ اقتصادی را حرام می‌داند و بنابراین حماسه کربلا به واسطه اینکه از روی عشق و دلدادگی بوده همواره اثرگذار و ماندگار است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تقویت جایگاه سالار شهیدان سبب ماندگاری ارزش‌های اسلامی می‌شود، افزود: امام راحل با تأسی از تفکر حسینی و علوی اهل بیت(ع)، نظام دینی ایران را با اسلام و سالار شهیدان عجین کرده و پیشگام امورات تبلیغی، معارف دینی و ارزشی شدند./950/202/ب1

ارسال نظرات