۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۹۶۵۹۷
امام جمعه بهشهر:

ظواهر رایج نباید موجب غافل شدن از فلسفه قیام حسینی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر به نقش مؤثر هیأت های مذهبی در ایام محرم اشاره کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی با تبیین معارف دینی و بیان احکام نورانی اسلام زمینه ارتقای سطح بینش مردم نسبت به قیام عاشورا را فراهم کنند.
امام جمعه بهشهر

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر گفت: دشمن با همه قدرت و با استفاده از ابزارهای پیشرفته سعی در منحرف کردن جوانان ایران اسلامی دارد که در این زمینه اگر در منبرها و سخنرانی‌ها از واژه دین به خوبی استفاده شود جهاد اکبر شکل گرفته است.

 

مسؤول مدرسه علمیه مام صادق(ع) بهشهر افزود: علما و روحانیان باید با استفاده از جایگاه خود در بین مردم آنان را نسبت به مسایل مختلف به خصوص مسایل روز آگاه کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر پرهیز از خرافه گویی، ادعاها و حرف‌های غیر واقعی از مسؤولان هیأت‌های عزاداری خواست تا در این خصوص بیشتر دقت کنند.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به اهمیت ماه محرم در تاریخ اسلام، بر لزوم بهره‌گیری از این ایام در زمینه تقویت احکام دینی تاکید کرد.

 

حجت الاسلام جباری با تشریح قیام عاشورا و دستاوردهای مهم این حرکت تاریخی‌ افزود: امام حسین(ع) با نثار خون خود و ایستادگی در مقابل زورگویان و قدرت طلبان فاسد به بشریت درس عزت و آزادگی داد.

 

وی بازگشت به عاشورا و اصل و هویت شیعه را مایه عزت و عظمت اسلام و مسلمین عنوان کرد و گفت: خاستگاه انقلاب اسلامی ایران که امروز موجب فخر و سربلندی و الهام بخش در همه جهان شده است، فرهنگ عاشورا است.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: ملت ایران از عاشورا درس مقاومت و ایثار را به خوبی آموخت و این آموزه خود را با صحیح ترین روش به اجرا و نمایش گذاشت که در جهان در نوع خود بی نظیر بود.

 

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از ورود هرگونه تحریف در مجالس عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: شیعیان می تواند با برگزاری مجالس سالم و به دور از هر گونه خرافه، تیری به سوی چشم دشمنان نشانه روند.

 

امام جمعه بهشهر به تلاش های دشمنان اسلام برای منحرف کردن عزاداری ها در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: هدف دشمنان از ایجاد تحریف در عزاداری های امام حسین(ع)، تضعیف اسلام و حکومت اسلامی بوده و هر ساله برای این کار مبالغ هنگفتی را خرج می کنند تا از برگزاری عزاداری های سالم جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نمونه یک انسان آزاده بوده و جوانان می توانند با الگو پذیری از این امام معصوم، نه تنها از دسیسه دشمنان در امان بمانند، بلکه امید دشمنان برای حکومت بر شیعیان را از بین ببرند.

 

وی با بیان این که نباید از فلسفه نورانی قیام عاشورا غافل بود، افزود: دستورات متعالی اسلام به عنوان تنها دین کامل و مترقی جهان، از روی حساب و کتاب بوده و وقتی دستور به برگزاری مراسم عزاداری برای حسین بن علی(ع) می دهد، به دنبال گرفتن نتیجه ای از آن است.

 

امام جمعه بهشهر اضافه کرد: به یقین همه دستورات اسلام با یک پشتوانه عقلانی صادر شده و باید به دنبال دلیل اهمیت برگزاری مراسم سوگواری برای سید و سالار شهیدان بود.

 

حجت الاسلام جباری به نقش مؤثر هیأت های مذهبی در ایام محرم اشاره کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی با تبیین معارف دینی و بیان احکام نورانی اسلام زمینه ارتقای سطح بینش مردم نسبت به قیام عاشورا را فراهم کنند./950/302/ب1

ارسال نظرات