۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۹۶۷۰۶
در آستان مقدس حضرت معصومه؛

همایش بزرگ احلی من العسل با حضور بیش از ۸ هزار دانش آموز نوجوان برگزار شد/عهد نوجوانان قمی با ولایت برای اقامه دین

خبرگزاری رسا ـ پیش از ظهر امروز، همایش بزرگ سوگواری احلی من العسل با همکاری آموزش و پرورش استان قم در محل شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.
همايش احلي من العسل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش از ظهر امروز، همایش بزرگ سوگواری احلی من العسل با همکاری آموزش و پرورش استان قم در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

 

گفتنی است؛ این مراسم به صورت همزمان در تمام امامزداگان استان قم با حضور بیش از 8 هزار دانش آموز نوجوان و به منظور بزرگداشت و تبیین مقام علمی حضرت قاسم(ع) تنها شهید نوجوان کربلا برگزار شد.

 

همچنین دراین مراسم حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به همراه جمعی از روحانیون فرهنگی در جمع دانش آموز نوجوان عزادار به این همایش بزرگ ابعاد معرفتی دیگری را نیز بخشیده بود.

 

گفتنی است؛ مسؤولان این همایش بزرگ بیانه ای را به عنوان میثاق نوجوانان دانش آموز قمی را صادر کردند و دانش آموزان باصدای بلند لبیک یا حسین بر این عهد پایبندی خود را اعلام داشتند.

 

در یکی از مواد این بیانیه، روش عزت بخشی حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی(ع) را یقین بخش نوجوانان دانش آموز عنوان کرده بود که دانش آموزان با ندای بلند لبیک یا حسین مکرراً اعلام بیعت برای جهاد در عرصه های علمی داشتند.

 

لازم به ذکر است؛ در این بیانیه، یزیدیان زمان که در ماههای حرام، دست به قتل عام مسلمین جهان زده‌اند را محکوم کرده و اعلام آمادگی جهاد نوجوانان دانش آموز را برای مقابله با این ظلم و جور به این همایش همت قاسمی داد و شعار های مکرر لبیک یا حسین(ع) دانش آموزان نگاه زائران آستان مقدس حضرت معصومه(س) را به خود دوخته بود.

 

«آیا کسی است تا از حرم پیامبر خدا دفاع کند» بندی از این بیانیه بود که عملان فاجعه منا را از سوی دانش آموز نوجوان مورد حمله قرا ر داده بود و عهد نوجوانان را برای اعتلای کلمه حق و اقامه دین رسول الله(ص) در منطقه و کشور های اسلامی به سر دادن ندای لبیک یا حسین و لبیک یا قاسم واداشت./837/پ202/س

ارسال نظرات