۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۹۶۹۰۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

الگوبرداری از قیام عاشورا راه نجات بشریت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) برای حفظ دین بوده است، گفت: الگوبرداری از قیام عاشورا راه نجات بشریت است.
 حجت الاسلام سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز در جمع نیروهای پایور گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه استان گفت: فلسفه قیام عاشورا احیای امربه معروف و نهی از منکر بوده است.


وی با تأکید بر توجه به اهداف قیام عاشورا افزود: الگوبرداری از قیام عاشورا و امام حسین(ع) راه نجات بشریت است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که واقعه عاشورا بزرگ‌ترین حادثه در تاریخ و امام حسین(ع) به عنوان یک شخصیت الهی محور این واقعه است، عنوان داشت: شخصیت امام حسین(ع) از اهمیت خاصی برخوردار است.


وی در ادامه با بیان این که عزاداری 40 روزه ملائک در عزای امام حسین(ع) گواهی بر عظمت شخصیت این امام همام است، اظهار داشت: در بین امامان، امام حسین(ع) دارای زیارت وارث است.


نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: پیامبرعظیم‌الشأن اسلام عصاره تمام انبیا و حسین بن علی(ع) عصاره پیامبر اکرم(ص) است.


وی با بیان این که امام حسین(ع) امام عشق، کربلا میدان عشق و عاشورا زمان عشق‌بازی است، عنوان کرد: در این ایام عزاداری ما باید همراه با بصیرت باشد.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ریشه‌یابی قیام عاشورا بیان داشت: ریشه یابی قیام عاشورا و حوادث تاریخ بسیاری از حقایق را آشکار و از ورود برخی خرافات به عزاداری‌ها در ماه محرم جلوگیری می‌کند.


وی با بیان این که امام حسین(ع) الگوی همه مسلمانان است، افزود: الگوبرداری از امام حسین(ع) و قیام عاشورا، راه آزادی بشریت و ملت‌های آزادی‌خواه دنیا است.


امام جمعه خرم آباد در ادامه با بیان این که ریشه همه فضیلت‌ها در سه صفت صداقت، عدالت و محبت خلاصه شده است، گفت: نخستین پایه رسیدن به کمال برخورداری از عشق و محبت است.


وی با اشاره به این که نخستین اثر محبت در جامعه اسلامی، جانبازی و جانفشانی ملت در راه خدا است، یادآور شد: مهم ترین عامل پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، ایثارگری و جانبازی رزمندگان و ولایت‌مداری آنها بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی دروغ را ریشه همه گناهان بیان کرد و اظهار داشت: عدالت مانع بزرگی برای جلوگیری از گناه در جوامع بشری است./9459/202/ب1

ارسال نظرات