۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۹۶۹۵۰

سخت‌گیری شدید اوقاف مصر علیه شیعیان در آستانه عاشورای حسینی

خبرگزاری رسا ـ وزارت اوقاف مصر با هدف سخت‌گیری علیه شیعیان در آستانه عاشورای حسینی به کارکنان مسجد «رأس الحسین(ع)» قاهره دستور داده که اقدامات و شعایر عزاداران حسینی را به شدت کنترل کنند.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «شیخ محمد عبدالرزاق»، معاون وزارت اوقاف مصر و رییس بخش دینی این وزارتخانه، با ادعای این که شیعیان در روز‌های تاسوعا و عاشورای شعایر و آیین‌های مغایر با قداست مسجد رأس حسین(ع) و اهل سنت انجام می‌دهند، از آمادگی این وزارتخانه برای نظارت و کنترل شدید این مراسم در این دو روز خبر داد.


عبدالرزاق تصریح کرد: ما دستورات و هشدارهای لازم را به کارکنان مسجد «رأس الحسین(ع)» قاهره جهت کنترل و نظارت بر اعمال و رفتار عزاداران حسینی داده‌ایم.


وی افزود: همچنین نیروهای امنیتی در اطراف این مسجد مستقر شده‌اند تا از تجمع و گردهم آمدن شیعیان و آنچه که آن‌ها می‌خواهند در این روز انجام دهند، جلوگیری به‌عمل آید.


معاون وزارت اوقاف مصر با بیان اینکه مصر کشوری است که میانه‌روی و اعتدال برآن حکم می‌کند، تصریح کرد: وزارت اوقاف مصر مساجد را نخواهد بست و درهای آن برای اقامه نماز باز خواهد ماند.


گفتنی است، وزارت اوقاف مصر سال گذشته مسجد «رأس الحسین(ع)» قاهره را پس برگزاری هر نماز می‌بست تا به ادعای این وزارت‌خانه از ایجاد درگیری میان نمازگزاران مسجد بالخصوص شیعیان و گروه‌های سلفی جلوگیری کند.


دراین راستا، «طاهر الهاشمی»، از رهبران شیعی مصر تصریح کرد: زیارت شیعیان از مسجد رأس حسین(ع) در طول سال مستمر خواهد بود و این روزها که مصادف با سالروز شهادت امام حسین(ع) است، این زیارت جلوه خاصی خواهد داشت./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات