۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۹۷۳۱۴
حجت الاسلام حسینخانی:

توجه به نماز اول وقت را از شهدای کربلا بیاموزیم

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی با اشاره به نهم محرم روز تاسوعای حسینی، گفت: امروز به حضرت ابوالفضل العباس(ع) تعلق دارد و به نام ایشان عزاداری می شود، ما باید شهدای کربلا را الگوی عملی خود قرار دهیم که ایشان در روز عاشورا به نماز اول وقت توجه کردند و درس بزرگی را به ما داده اند.
نماز ظهر عاشورا

حجت الاسلام حسینخانی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، اظهار داشت: امروز به حضرت ابوالفضل العباس(ع) تعلق دارد و به نام ایشان عزاداری می شود، ما باید شهدای کربلا را الگوی عملی خود قرار دهیم که ایشان در روز عاشورا به نماز اول وقت توجه کردند و درس بزرگی را به ما داده اند.

 

وی ادامه داد: برنامه و خواست ما از مردم استان این است که در روز تاسوعا بعد از آن که حضور عظیم خود را در مجلس عزای امام حسین(ع) به نمایش گذاشته و ارادت خود را به پیشگاه ایشان ثابت کردند، عزاداری پیش از ظهرشان را به نماز جمعه ختم کنند.

 

حجت الاسلام حسینخانی تصریح کرد: مردم با حضور در نماز جمعه هم نماز اول وقت را به جا می آورند و هم نماز جمعه را پرشکوه اقامه می کنند که امام خمینی(ره) وصیت فرموده اند: «نمازهای جمعه را محکم و باشکوه برگزار کنید که نشان از اقتدار انقلاب اسلامی است.»

 

وی همه شهرهای کشور به ویژه آذربایجان غربی را غرق در عزای حسینی(ع) عنوان کرد و افزود: در ارومیه نیز به مانند شهرهای دیگر کشور مردم مشغول عزاداری هستند و در این شهر از میدان ولایت فقیه تا میدان انقلاب و در امتداد خیابان امام خمینی(ره) عزاداری صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام حسینخانی گفت: امیدواریم که مردم عزادار پیش از اذان ظهر در مصلا برای اقامه نماز جمعه حاضر شوند و آیت الله قریشی پیش از شروع خطبه ها به عنوان سخنران پیش از خطبه به ایراد بیاناتی می پردازند.

 

وی ادامه داد: تاسوعای امسال که با روز جمعه همراه شده است، امیدواریم تبدیل به نمادی برای احیای نمازهای جمعه و حضور گسترده مردم در این فریضه سیاسی و عبادی شود.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در کنار عزاداری شهدای کربلا و سید و سالار شهیدان از خدای متعال بخواهیم که هرگز از قرآن و اهل بیت(ع) جدا نشویم و به فرایض دینی خود به ویژه نماز اول وقت و حضور در نمازهای جماعت و جمعه عمل کرده و در این مسیر موفق شویم./936/303/ب2

ارسال نظرات