۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۹۷۳۳۶
امام جمعه موقت ساری:

دولتمردان رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را با دقت اجرایی کنند/ ورود جریان‌های سیاسی در عزاداری‌ها خدشه‌آفرین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رییس جمهور درباره برجام، گفت: دولت باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را با دقت اجرایی و تحقق بخشد.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با تسلیت فرا رسیدن ایام عاشورا با تأکید بر این که عاشورا دامنه و گستره وسیعی در تاریخ اسلام و تشیع دارد، اظهار داشت: حکمت قیام و مبارزه امام حسین(ع) با یزیدیان در امر به معروف و نهی ازمنکر بود و آنهایی که کلام خدا را به دروغ می پرداختند.

 

امام جمعه موقت ساری با تأکید بر این که درس ها و عبرت های عاشورا، عزت و کرامت انسانی است، گفت: بهترین روش برای فهم قیام امام حسین(ع)، رجوع به افکار و گفتار و اعمال او است.

 

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که امام حسین(ع) مظهر بندگی تام و تمام است، افزود: دشمنان مسلمانان هیچگاه نمی‌توانند دوستدار سالار شهیدان بوده و خود را رهرو راه این امام همام قلمداد کند.

 

وی با تأکید بر این که باید شمر ها و یزیدیان زمانه خود را بخوبی بشناسیم، تصریح کرد: یزیدیان زمان ما اسرائیل و آمریکا و آل سعود هستند، باید از آنها بیزاری جست.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که بیداری جهان اسلام یکی از دلایل تحقق قیام عاشورا بوده است، خاطر نشان کرد: پیرو امام حسین(ع) نباید مختص به زمان و مکان خاصی باشد، پیرو سالار شهیدان باید همه شاخص‌های یک انسان متقی و دوستدار اهل بیت(ع) را در خود پرورش دهد تا متقی شود.

 

حجت الاسلام یوسف‌پور با اشاره به این که نکند خدای ناکرده جریان‌های سیاسی در عزاداری‌ها ورود کرده و عزاداری برای امام حسین(ع) را خدشه‌دار کند، گفت: عزاداری باید به معنای واقعی فراجناحی باشد.

 

وی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود اما نه امر به معروف و نهی از منکر عادی و معمولی، تصریح کرد: چون منکر و بدعت تمام ارکان اسلام را فرا گرفته و اسلام محو شده و در خطر جدی قرار گرفته بود.

 

امام جمعه موقت ساری با اعلام این که عاشورا با سالار شهیدان عالم سبب جاذبه و کشش خاندان اهل بیت(ع) به تفکر شیعی شده است، افزود: تأسی و تبعیت از سالار شهیدان نباید تنها در حد شعار بوده بلکه باید رهرو وی باشیم.

 

وی با بیان این که تاریخ عاشورا دلنوشته بوده و همواره تا ابد در اذهان باقی و ساری خواهد ماند، گفت: اسلام جنگ اقتصادی را حرام می‌داند و بنابراین حماسه کربلا به واسطه اینکه از روی عشق و دلدادگی بوده همواره اثرگذار و ماندگار است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که تقویت جایگاه سالار شهیدان سبب ماندگاری ارزش‌های اسلامی می‌شود، افزود: امام راحل با تأسی از تفکر حسینی و علوی اهل بیت(ع)، نظام دینی ایران را با اسلام و سالار شهیدان عجین کرده و پیشگام امورات تبلیغی، معارف دینی و ارزشی شدند.

 

وی با بیان این که علیرغم توطئه دشمنان، عزاداری حسینی هر سال با عظمت بیشتری برگزار می شود، گفت: جامعه اسلامی نیز باید با پرهیز از برخی خرافه و بدعت در عزاداری مانع سوء استفاده دشمنان شود.

 

حجت الاسلام یوسف پور ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) موجب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و امروز هر چه داریم به برکت سیدالشهدا و فرهنگ عاشورا است و هشت سال دفاع مقدس ما به برکت سیدالشهدا بود و اندیشه‌های بلند امام که فرمودند هرچه داریم از محرم و عاشورا است.

 

وی در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: شهادت این شخصیت بزرگ خون تازه ای در رگ های انقلاب و انقلابیون جاری کرد.

 

امام جمعه موقت ساری همچنین به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رییس جمهور درباره برجام اشاره کرد و گفت: دولت باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را با دقت اجرایی و تحقق بخشد.

 

وی با بیان این که همان طور که رهبری تأکید کردند باید در اجرای برجام هوشمندانه عمل شود، افزود: آمریکا همواره دشمنان اصلی انقلاب و ملت ایران بوده و خواهد ماند.

 

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به فاجعه غم‌بار منا در حج امسال، تصریح کرد: 465 زائر ایرانی و 48 زائر مازندرانی در حال احرام با لب تشنه با وضع اسفبار کشته شدند، و این مسئله فراموش شدنی نیست و به فرمایش مقام معظم رهبری نباید فراموش شود.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه فلسطین گفت: امیدواریم انتفاضه سوم شکل گرفته و زمینه نابودی رژیم جعلی اسرائیل فراهم شود.

 

حجت الاسلام یوسف پور به ائتلاف چهار گانه علیه کفیری ها در سوریه اشاره کرد و با بیان این که غرب از این ائتلاف بسیارناراحت و عصبانی است، خاطرنشان کرد: این ائتلاف به حتم زمینه ریشه کنی و نابودی کامل تکفیری ها در سوریه فراهم خواهد کرد./950/201/ب2

ارسال نظرات