۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۹۷۳۷۰

حماس نسبت به هرگونه تلاش برای خاموش کردن آتش انتفاضه سوم هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران جنبش حماس با تاکید بر اینکه حماقت بنیامین نتانیاهو، «هیتلر عصر» باعث آغاز یک انقلاب جدید در فلسطین شده است، گفت: سفاهت دشمن باعث وحدت دوباره ملت فلسطین در سنگر جهاد و مقاومت شد.»
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مشیر مصری از رهبران جنش حماس در راهپیمایی که به منظور اعلام حمایت از فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس برگزار شده بود، ابراز داشت: این انتفاضه است که باعث برقراری دوباره وحدت شد. انتفاضه نشان داد که تنها راه وحدت ملت و گروه های فلسطینی همان جهاد و مقاومت است.

 

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: هر مسیری غیر از مسیر انتفاضه و مقاومت، سراب است. ملت فلسطین بطلان نظریه همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی را ثابت خواهد کرد همان طور که پیش از این، چنین کاری را در مورد نظریه مذاکرات انجام داد.

 

این رهبر مبارز فلسطینی گفت: ما نسبت به هر گونه تلاش برای لطمه زدن به برنامه ملی، بازگرداندن اوضاع به گذشته و خاموش کردن شعله انتفاضه هشدار می دهیم.

 

وی با تاکید بر خطرناک بودن تلاش های همسوی برخی طرف های داخلی، عربی و آمریکایی برای متوقف کردن حرکت ماشین انتفاضه، گفت: انتفاضه سوم تمام حساب و کتاب های اشغالگران را به هم ریخت و کار را به جایی رساند که نتانیاهو، مفتی سال های دور فلسطین را به تحریک هیتلر برای به راه انداختن هولوکاست متهم می کند.

 

مشیر مصری افزود: دشمن گمان می کرد که زمان برای اجرای برنامه اش در مورد مسجد الاقصی (تقسیم زمانی و مکانی) فراهم شده است ؛ ولی ناگاه متوجه خروش کرانه باختری شد.

 

عضو کادر رهبری حماس با اشاره به اینکه یهودیان هیچ گونه حق تاریخی، دینی و سیاسی در سرزمین فلسطین ندارند، خطاب به نتانیاهو گفت: وجود و حضور شما در این سرزمین باطل است و سرنوشت هر باطلی، زوال است. ملت ما امروز برای خونخواهی از خانواده های فلسطینی که زنده زنده در آتش سوزانده شدند، بپا خاسته است.

 

وی در ادامه با ستایش از شجاعت ملت فلسطین، یادی از بیان عسلیه، بانوی جوان فلسطینی کرد که از سوی دشمن صهیونیستی به شهادت رسید. مصری گفت: این بانوی فلسطینی هنگام شهادت خطاب به صهیونیست ها گفت مردانی هستند که انتقام مرا خواهند گرفت. طولی نکشید که یک مجاهد قهرمان در همان روز و با انجام عملیاتی در بئر السبع به خونخواهی وی برخاست تا جایی که دیدیم چگونه سربازان رژیم صهیونیستی مانند موش فرار می کنند.

 

مشیر مصری در پایان خواستار وحدت فلسطینیان شد و تاکید کرد: وقت آن رسیده است که ملت و گروه های فلسطینی با یکدیگر متحد شوند. باید برای توسعه عملی ابزارهای مقاومت دست به کار شد و جلوی تروریسم صهیونیستی را گرفت.

 

درخواست چهره مذکور از امت های عربی و اسلامی این بود که به مسؤولیت خود در قبال شرایط کنونی در فلسطین جامه عمل بپوشانند و حامی و پشتیبان انتفاضه ملت فلسطین باشند./982/ب101/د

ارسال نظرات