۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۹۷۸۸۶

برگزاری بزرگ‎ترین مراسم اهدای خون مسلمانان در انگلیس به مناسبت ماه محرم

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بزرگ ترین مراسم اهدای خون در انگلیس، با همکاری اتحادیه دانشجویان مسلمان، مرکز اسلامی انگلیس و سیستم بهداشت عمومی این کشور ( ان اچ اس) روز یکشنبه برگزار شد.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه دانشجویان مسلمان، مرکز اسلامی انگلیس و 'کمپین اهدای خون امام حسین(ع)' از همه ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درخواست کرده بودند تا در برنامه اهدای خون به بیماران که روز یکشنبه در شهرهای انگلیس از جمله در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد، شرکت کنند.


 
اهدای خون از سوی جامعه مسلمان به ویژه شیعیان با همکاری مرکز انتقال خون سیستم بهداشت عمومی انگلیس، در بسیاری از شهرهای این کشور ازجمله در لندن، کاردیف، منچستر، گلاسکو، ادینبورو، لیدز، بیرمنگام، پورتسموث و لیورپول، صورت گرفت.


 
مسلمانان انگلیس به ویژه شیعیان، هرساله در فاصله میان اول محرم تا اربعین حسینی، به یاد جانبازی های امام حسین (ع) ویاران باوفایش، خون خود را برای استفاده های پزشکی و نجات جان بیماران نیازمند، اهدا می کنند اما این مساله از سال 2006 میلادی به این طرف شکل منسجم تر و هماهنگ تری یافته است.


 
مراسم اهدای خون مسلمانان انگلیس با تشکیل 'کمپین اهدای خون امام حسین(ع)'، در سال 2006 میلادی با همکاری بخش انتقال خون سیستم بهداشت عمومی انگلیس 'ان اچ اس ' بسیار سازمان یافته تر و گسترده تر شده است.


 
این کمپین از سوی 'جامعه متحد اسلامی' که یک گروه مدنی خیریه است، باهدف تشویق مسلمانان به اهدای خون و نیز ارتقای سطح انسجام فرهنگی و اجتماعی آنان به ویژه جوانان سازمان دهی شده است.


 
براساس گزارش منتشرشده از سوی این کمپین، در سال گذشته میلادی در مراسم اهدای خون به مناسبت ماه محرم ، 410 نفر خون اهدا کردند که این به معنای کمک به نجات یک هزار و 230 بزرگ سال است.


 
مراسم اهدای خون در روز یکشنبه گذشته به دلیل مشارکت مرکز اسلامی انگلیس و انجام عملیات خون گیری در این مرکز به صورت یک نقطه عطف در این حرکت انسانی درآمد./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات