۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۹۷۹۶۷
استاد حوزه علمیه قم:

دین الگوی زندگی هدفمند برای انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند انسان را برای بندگی و پرستش خود خلق کرده است، گفت: قرآن بیان می‌کند که تمامی پیامبران مبعوث شده‌اند تا انسان را از بی هدفی و سرگشتگی نجات دهند و چگونگی زندگی هدفمند را برای آنان تبیین کنند.
هدفمندي انسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی شامگاه دیروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه خداوند تمام عالم هستی را با هدف خلق کرده و در عالم هیچ موجودی و مخلوقی نیست که بی‌هدف باشد، افزود: خداوند در این عالم حتی برای ریزترین ذرات هدف مشخص کرده و در این عالم تمامی ذرات و موجودات از یک مبدأ معین به سوی یک مقصد معین در حال حرکت هستند.

 

وی افزود: در این عالم که همه چیز از روی هدف و برنامه‌ریزی است محال است که انسان بی‌هدف بوده و یا هدفش، هدفی پست و پایین مرتبه باشد بلکه چون انسان در این عالم اشرف مخلوقات است باید عالی ترین هدف عالم هستی به انسان اختصاص داشته باشد.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند عالی ترین هدف عالم هستی را که بندگی خویش است به انسان اختصاص داد و برای اینکه انسان را در مسیر بندگی هدایت کند پیامبران را مبعوث کرد.

 

خانم رانی زنجانی با تأکید بر اینکه انسان به این دنیا نیامده که هر جور که دلش خواست زندگی کرده و عمر خود را که مهم‌ترین سرمایه وجودی اوست تلف کند، گفت: خداوند از انسان می‌خواهد که زندگی هدفمندی داشته باشد و برای اینکه در برنامه‌ریزی خود دچار خطا نشده و مسیر را اشتباه نرود دین را به عنوان قالب و الگو به او ارائه کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: قرآن از مردم می‌خواهد که با هدف زندگی کنند و برای اینکه انسان از همان ابتدا به این هدفمندی عادت کند از انسان می‌خواهد که تربیت فرزندان خود را هم بر مدار هدفمندی قرار دهد.

 

خانم رانی زنجانی با اشاره به اینکه مادران باید از همان دوران کودکی فرزندان خود را هدفمند تربیت کنند، افزود: کودکی که در زندگی به حال خود رها شده و وقتش را براساس صلاح دید خود می گذارند هرگز نمی‌تواند در زندگی فردی موفق و دین مدار باشد.

 

وی یادآور شد: تربیت فرزندان با زن است به همین دلیل مادر در خانواده نقش محوری در تربیت هدفمند اسلامی دارد و اگر مادر در این زمینه کوتاهی کند هیچ فردی در این عالم قادر نخواهد بود که این کم کاری مادر را جبران کند و همچنین در جامعه‌ای که مادران به تربیت هدفمند کودکان بی توجه هستند آن جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت به سایر ملل دنیا وابسته بوده و از خود توان و اراده مستقلی برای مدیریت زندگی و اجتماع خود ندارد./968/پ202/ی

ارسال نظرات