۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۹۸۲۷۱
نماینده ولی‌فقیه در سپاه محمد رسوالله استان تهران:

آمریکا در برجام دنبال فریب‌کاری است/ دولت مراقب نفوذ اقتصادی غرب باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در سپاه محمد رسوالله استان تهران گفت: دولتمردان سرگرم حرف‌های دشمنانی نظیر آمریکا نشوند زیرا آنان در صدد ایجاد فضای فریب و فریبکاری هستند و باید مراقب مواضع آنها و خود باشند تا مبادا سبب سوء استفاده دشمن قرار بگیرند.
حجت الاسلام عبدالعي گواهي نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول الله استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ابتدای سخنان خود با اشاره به جایگاه رهبری، گفت: رهبری در کشور ما دارای جایگاه رفیع و در حقیقت پدر ملت محسوب می‌شوند، ایشان به طور مداوم همه عرصه‌های سیاسی را رصد کرده و خردمندانه مانع آسیب دشمنان به کشور است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در برخورد سیاسی مانند امام راحل عمل می‌کنند، بسیاری از کشورهای اسلامی از داشتن چنین رهبری بی‌بهره‌اند این جایگاه رفیع همانند یک سپاه سبب اطمینان قلبی و پشوانه محکم برای مردم محسوب می‌شود.

 

دشمن در برجام دنبال فریب‌کاری است

نماینده ولی‌فقیه سپاه محمد رسول الله تهران در خصوص نامه‌ رهبر معظم انقلاب به رییس جمهوری، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران فرآیند پرچالش مذاکرات در همه دوره‌ها اعم از تیم هسته‌ای، مجلس و منتقدان که با ریزبینی نقاط ضعف برجام را یادآور شدند خطاب به آقای رییس‌جمهور متذکر شدند که سرگرم حرف‌های آنان نشوند زیرا آنان در صدد ایجاد فضای فریب و فریبکاری هستند و همچنین مراقب مواضع آنها و خود باشند تا مبادا سبب سوء استفاده آنها قرار بگیرند.

 

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به 9 بند نامه رهبری اظهار داشت: ایشان در این نامه نکته‌های بسیار مهمی را متذکر شدند که نشان از اطلاعات عمیق در مورد مساله برجام و ارزیابی کارشناسانه است که هیچ کس نمی‌تواند به آن ایراد وارد کند.

 

تا انقلاب است خصومت ایران و آمریکا ادامه دارد

وی با اشاره به بیان رهبری که فرمودند خصومت بین آمریکا و ایران هرگز تمام نشده است، ابراز داشت: آمریکایی‌ها چون خود را قدرت بلامنازع می‌دیدند نفوذ در منطقه را یک فرصت طلایی برای خود تلقی می‌کردند اما انقلاب جمهوری اسلامی ایران مانع دست‌یابی آنها به اهدافشان شد بنابراین تا انقلاب است خصومت ایران و آمریکا نیز ادامه دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه سپاه محمد رسول الله استان تهران، افزود: آمریکایی‌ها تصور نمی‌کردند انقلاب اسلامی ایران تا این حد بر افکار ملت‌های جهان به ویژه مردم منطقه تاثیرگذار شده و مانع دستیابی آنها به منافع نامشروعشان شود بنابراین ایران را دشمن درجه یک خود می‌دانند.

 

تلاش آمریکا در مذاکرات نابودی جایگاه ایران در دنیا و منطقه است

حجت‌الاسلام گواهی در ادامه گفت: جایگاه و پایگاه ایران بعد از انقلاب اسلامی در دنیا و منطقه آسیای غربی عمیق‌تر و قوی‌تر شد و آمریکا به عنوان دشمنی که از هیچ اقدام نظیر جنگ، تحریم، تهاجم فرهنگی فروگذار نبوده نمی‌تواند این جایگاه را بپذیرد بنابراین تلاش کردند از طرق دیگر نظیر مذاکرات وارد شوند.

 

آمریکایی‌ها بسیار اهل فریب و خدعه هستند

وی افزود: آنها در مذاکرات نیز به دنبال نفوذ فرهنگی و اقتصادی هستند تا از این طریق به کشور ما ضربه وارد کنند با وجود اینکه تیم مذاکره‌کننده زحمت کشیدند اما طرف مقابل یعنی آمریکایی‌ها بسیار اهل فریب و خدعه هستند به همین دلایل رهبر معظم انقلاب در نامه خود به رییس جمهور تذکر دادند که مراقب فریب‌کاری دشمن باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه سپاه محمد رسول الله استان تهران، گفت: جایگاه ایران در منطقه به گونه‌ای است که کشور روسیه به آمریکایی‌ها می‌گوید ایران هیچ تهدیدی برای منطقه و دنیا نیست اما چون آمریکایی‌ها همیشه دنبال کسانی نظیر آل سعود هستند که از آنها ترسیده و مطیع باشند و ایران اینگونه نبوده و از هیچ تهدیدی نمی‌ترسد نمی‌توانند با ایران قدرتمند کنار بیایند.

 

دولتمردان مراقب نفوذ اقتصادی غربی‌ها باشند

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به بیان رهبری مبنی بر لزوم جلوگیری از ورود کالاهای مصرفی آمریکایی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در زمان‌های مختلف تاکید داشتند که تحریم‌ها علیه ایران ظالمانه است و انجام مذاکرات را نیز به دلیل رفع تحریم‌ها پذیرفتند اما باید دولتمردان مراقب نفوذ اقتصادی غربی‌ها باشند تا ما صرفا مصرف‌کننده کالاهای خارجی به خصوص از نوع آمریکای آن نباشیم.

 

وی افزود: باید بدانیم که آمریکایی‌ها با نفوذ اقتصادی به دنبال منافع خود هستند آنها قصد دارند ما را به سمت و سوی خرید کالاهای مصرفی که در انبارهایشان انباشه شده سوق دهند بنابراین با برداشته شدن تحریم‌ها نباید دچار ذوق‌زدگی شده و اجازه ورود هر نوع کالای مصرفی به کشور داده شود.

 

تنها راه خروج از بحران اقتصادی اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی‌فقیه سپاه محمد رسول الله استان تهران، با اشاره به مساله اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب تنها راه خروج از بحران اقتصادی اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است طوری که حتی برداشته شدن تحریم‌ها نیز مشکل اقتصادی ما را حل نخواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام گواهی در پایان خاطرنشان کرد: ما ملت ایران باید به خاطر وجود رهبر معظم انقلاب خدا را سپاس‌گذار باشیم که این کشور در مقابل تهدیدات دشمن حفظ کرده است./807/301/ب1

ارسال نظرات