۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۲۹۸۴۵۲
آیت الله خاتمی:

نفوذ فرصت طلبان جدی گرفته شود/ مرور زمان سبب فراموشی فتنه نشود/ ملتی که امام حسین دارد همیشه عزیز است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت توجه به نفوذ، فتنه 88 را فتنه عرض اندام فرصت طلبان دانست و گفت: یکی از خطراتی که هر انقلابی را تهدید می کند نفوذ فرصت طلبان است
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي سخنراني آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که چهارشنبه شب در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در محله دولت آباد شهرری برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به خطر نفوذ، گفت: پس از برجام رهبر معظم انقلاب 70 بار کلمه نفوذ را تکرار کردند، در کتاب شهید مطهری می بینیم یکی از خطراتی که هر انقلابی را تهدید می کند نفوذ فرصت طلبان است، فتنه سال88 از این قبیل بود، مرور زمان سبب نشود آنچه برسر انقلاب آوردند فراموش شود.


 
وی افزود: در کشور اوکراین دیدیم یک دولت قانونی و مردمی وجود داشت، تظاهرات شروع شد و معاون رییس جمهور آمریکا در تظاهرات شرکت کرد، تا اینکه یک دولت مردمی را سرنگون کردند، اگر در فتنه 88 می توانستند این کار را انجام دهند قطعا انجام می دادند ولی نتوانستد،  هوشیاری مردم و درایت رهبری آنان را ناکام گذاشت، سه بار اوباما از سران فتنه به اسم حمایت کرد، منافقین، فداییان به اصطلاح خلق و عیاش ها نیز حمایت کردند.


آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام حسین(ع) با فداکاری خویش تحول شگرفی در عالم ایجاد کرد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی مدیون سید الشهدا(ع) است، سید حسن نصرالله گفت؛ پیروزی ما در جنگ 33 روزه مدیون اباعبدالله(ع) است، یعنی ملتی که امام حسین(ع) را دارد همیشه عزیز است، شیطنیت کار دشمن است ولی ما را ذلیل نخواهند کرد.

 

وی افزود: دیشب بیان شد نهضت سالار شهدان سه مرحله دارد، قبل از عاشورا ، شب و روز عاشورا و پس از عاشورا، گرچه گفته می شود کاروان اسیران ولی بنده خجالت می کشم نام این کاروان را اسیران بیان کنم.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کاروان کربلا عضو مکمل نهضت حسینی است، اظهار داشت: از جمله درسهایی که این کاروان دادند درس ولایت مداری بود، اعتقاد دارم که کاملا این مسیر هدایت شده بود، مدیر کاروان امام سجاد(ع) بودند و باید توجه شود سخنرانی های کوفه با شام تفاوت دارد، فاطمه صغری، ام الکلثوم، حضرت زینب و امام سجاد(ع) سخن متفاوت اما با مفهوم واحد بیان داشنتد، ولایت مداری این کاروان اسوه و الگو است.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کاروان کربلا قدرت اسلام را به نمایش گذاشتند، اظهار داشت: خانواده سیدالشهدا(ع) به اسارت گرفته شدند اما ذلیل نشدند، یک کلمه ذلت بار در میان این کاروانیان شنیده نشد، دشمن را تحقیر کردند ولی تحقیر را نپذیرفتند حضرت زینب به ابن زیاد می فرماید؛ الهی بمیری و مادرت برایت گریه کند، این سخن نماد تحقیر طرف مقابل است، مانند این ادبیات تحقیر آمیز نیز در مجلس شام دیده می‌شود.

 

وی ادامه داد: این کاروان آزادگان بحران را به فرصت تبدیل کردند، شام غرق در عیش و جشن بود و هنگام خروج کاروان کربلا شام را شام غریبان کردند، پس به اصطلاح یک مدعی، مقدمه و دلیل در این موضوع وجود دارد، این کاروان بحران را تبدیل به فرصت کردند تاجایی که یزید گفت؛ خدا لعنت کند ابن زیاد را، بعد به اهل بیت گفت؛ هردستوری که دارید مطاع است.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقدمه این مدعی، تصریح کرد: درباره با فرصت ها شش گروه وجود دارد و شناخت این افراد می تواند کمک کند تا از فرصت ها بهره کامل را ببریم، گروه اول کسانی بودند از فرصت ها استفاده نمی‌کنند، قرآن این افراد را مغبون می داند، روایت داریم اگر به تشییع جنازه می روی خودت را به جای جنازه بگذار، کاری که بعد از برگشت به این دنیا انسان آرزو می کند باید انجام دهد.

 

وی افزود: عده ای فرصت جوانی و امنیت را می سوزانند، گروه دوم علاوه بر اینکه از فرصت برای خویش استفاده نمی کنند فرصت سوزی نیز انجام می دهند، یعنی اقدامی انجام می دهند تا دیگران نیز کاری انجام ندهند، اگر پس از پیامبر(ص) به سراغ امیرمومنان(ع) می رفتند یا اینکه پس از قبول خلافت حضرت مشکل ایجاد نمی کردند، اینها فرصت سوزی کردند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبری فرمودند؛ باید تامل شود چه بلایی برسر اسلام آمد که سر آقازاده اول دنیای اسلام بالای نیزه رفت، توجه شود این خروجی فرصت سوزی ها است.

  

امام جمعه موقت تهران با اشاره به گروه سوم، اظهار داشت: کسانی که فرصت طلب هستند، افرادی که به هنگام سختی و مشکلات کنار می نشینند تا وقتی که نشانه های پیروزی نمایان شد وارد عمل می شوند، آیه 15 سوره فتح می گوید؛ کسانی که در جنگ نیامدند می گویند ما را شریک کنید در غنائم، در سختی ها نبودند و نام آنان فرصت طلبان است.

 

وی افزود: نهضت مشروطیت دچار این فرصت طلبان شد، افرادی که اعتقادی به روحانیت و دین نداشتند کنار نشستند و اقدامات روحانیت، فتاوی و شیخ فضل الله را دیدند در زمان نتیجه وارد صحنه شدند، حاصل مشروطیت شد رضا خان و پسرش، این دو میوه تلخ مشروطیت شدند و چه بلایی سر شیخ فضل الله آوردند، آیت الله جوادی می فرمودند؛ استاد ما شاگرد شیخ فضل الله بود و مردم توجه دارند شهادت این عالم میدان امام خمینی(ره) بوده است.

 

آیت الله خاتمی با ادامه نقل قول از آیت الله جوادی ادامه داد: آیت الله جوادی فرمودند؛ استاد ما که شاگرد شیخ فضل الله بود تعریف می کردند؛ روزی که شیخ را اعدام کردند آمدم بیرون دیدم همه مغازه ها را بسته اند، دیدم جمعیت خندان می آیند مردم گفتند کلک شیخ کنده شد، من عبرت های عاشورا را دیدم، مردم آن زمان شاد بودند، استاد آیت الله جوادی گفت؛ این جا کوفه کوچک است و شیخ فقیه را بالای دار بردند، پس از مدتی جنازه را پایین آوردند، در کتاب نهضت روحانیون ایران در جلد اول این سخنان گفته شده؛ همه به شیخ اهانت می کردند، یک مرتبه جنازه گم شد، دیده شد جنازه شیخ نزدیک دستشویی با وضع فجیح افتاده است.

 

امام جمعه موقت با اشاره به گروه چهارم، ابراز داشت: از فرصت ها استفاده می کنند، فرصت عمر و سلامتی از فرصت های کم نظیر است، پیامبراکرم(ص) به ابوذر فرمودند؛ قدر جوانی خویش را بدان، قدر سلامتی قبل از مریضی، قدر فراقت قبل از گرفتاری، قدر غنا قبل از فقیر شدن، باید به کشورهای اطراف نگاه کنیم، آتش، دود و سلطه رژیم صهیونیستی موج می زند، در این میان ایران گلستان است و آیا به این نکته توجه شده است.

 

وی افزود: ناامنی در سوریه دیده می شود، در زینبیه اعضاء خانواده را می کشند، پیش چشم دوربین ها جگر رزمنده سوری را به دهان می کشند، این وحشی های ضد انسانیت در سوریه ناامنی آورده اند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به امنیت مثال زدنی ایران اسلامی، گفت: خدا به برکت عشق به اهل بین و محمد و آل او ایران را گلستان کرده است.

 

وی افزود: گروه 5 افرادی هستند که فرصت ساز هستند، انبیاء این چنین اند، 950 سال حضرت نوح(ع) تبلیغ کردند و حدود 85 نفر به وی گرویدند.


 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خویش تاکید کرد: پیش نماز پیامبراکرم(ص)، مامومین امام علی(ع) و خدیجه کبری اسلام را آغاز کردند و امروز یک میلیارد و پانصد میلیون نفر می گویند «اشهد انا محمد رسول الله» مصلحان بزرگ الهی اینان اند، از جان خویش مایه می گذارند تا فرصت بسازند.

 

وی افزود: خدا رحمت کند امام راحل(ره) را که با شجاعت وارد میدان شد و فرصت بی بدیل قرن حاضر را شکل داد، انقلاب اسلامی ما در ناباوری دشمنان شکل گرفت، اگر باور می کردند پیام انقلاب جهان را فرا می گرفت، با دخالت نظامی هم شده نمی گذاشتند بذر انقلاب رشد کند.

 

ارادت ویژه سید حسن نصر الله به مقام معظم رهبری
آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خویش ابراز داشت: امروز امریکا در داخل و در خارج برنامه متفاوت دارد، در داخل نفوذ است و در خارج تلاش می کند فرش را از زیر پای ایران بکشد، زیرا نقش ما را در سوریه و لبنان می بیند، بنده عظمت انقلاب را در لبنان دیدم و می بینند که چگونه پیام انقلاب صادر شده، رییس جمهور اسبق لبنان می گفت؛ اگر حزب الله نبود تمام لبنان موصل شده بود و رهبر حزب الله وقتی وارد محوطه محل زندگی رهبری می شود پابرهنه می آید و ارادت خاص به رهبری دارد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دلهای مردم حضور دارد تصریح کرد: فرصت سازی یعنی یک انقلاب اسلامی بزرگ شکل گرفته و پیام آن مانند ایران صادر شود، مصلحان بزرگ دینی فرصت ساز هستند، گروه ششم افرادی هستند که تهدید را به فرصت تبدیل می کنند.

 

وی افزود: آفرین بر این کاروان آزداگان کربلا، بحران را به فرصت تبدیل کردند، آنها ابتدا وجدان های خفته را بیدار کرده و مقابل تحریف دشمن را ایستادند، در کوفه امام سجاد(ع)، حضرت زینب و ام کلثوم سخنرانی کردند و ادبیان آنان بیدار کردن وجدان های خفته بود.


آیت الله خاتمی در پایان ابراز داشت: قیام مختار و قیام توابین مدیون این سخنرانی ها است./811/پ201/ج

ارسال نظرات