۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۹۸۷۰۶
آیت‌الله صفایی بوشهری:

آمریکا در مسأله پسابرجام هیچ جایی در ایران ندارد/ مسؤولان مراقب نفوذ دشمن باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از نفوذ آمریکا در کشور، گفت: آمریکا باید بداند که در مسأله پسابرجام هیچ جایی در ایران ندارد و هر مجوزی وابسته به مؤسسات آمریکایی در ایران داده شود از نظر مردم ایران غیر مشروع است.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نمازجمعه بوشهر با اشاره به اینکه یکی از نشانه های کمال انسان خدمتگزاری و مردم داری است، گفت: اگر انسان گرفتاری را از یک گرفتاری نجات دهد و در رفع نگرانی او بکوشد خداوند تمام غم‌ها و گرفتاری های او را برطرف می‌سازد.

 

وی افزود: هر کس که نیکی کند خداوند نیز به او نیکی خواهد کرد و خداوند انسان‌های نیکوکار را دوست دارد و در مقابل نیکوکاری او گرفتاری‌ها و نگرانی‌های دنیا و آخرت او را برطرف می سازد.

 

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های دوم نمازجمعه بوشهر با اشاره به روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های یک مملکت منابع انسانی است، که اگر منابع انسانی متخصص و آگاه و بصیر و دانشمند وجود نداشته باشد، معادن کشف نخواهد شد و اگر کشف شوند به دست بیگانگان خواهند افتاد؛  یکی از مهم ترین سرمایه های یک کشور همین جوانان و نوجوانان هستند.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه یکی از موهبت‌های تربیتی بسیج است، بیان داشت: بسیج دانش آموزی افرادی را که مجاهدت دارند و انقلابی هستند، در عرصه بصیرت، تحصیل علم و رشد علمی و فناوری تربیت می‌کند و بستر و زمینه مناسب رشد شخصیت جوانان و نوجوانان را فراهم می‌سازد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هدف اصلی دشمن تهاجم فرهنگی است، اظهار داشت: اکنون عمده هدف تهاجمات فرهنگی به سوی جوانان و نوجوانان است، مسؤولان فرهنگی و مراکز آموزش عالی در این عرصه باید یک برنامه‌ریزی مدون علمی و براساس آموزه‌های دینی و مکتب اهل بیت(ع)، طرح ریزی کنند که متأسفانه تاکنون برنامه‌ای دقیق با مدیریت جدی و مطابق با شرایط روز صورت نگرفته است.

 

وی افزود: خانواده و جامعه در تربیت و رشد شخصیت نوجوانان نقش دارند و باید هم مراکز آموزشی و هم دستگاه های تربیتی با یک برنامه ریزی منسجم مطابق با نیازها و مسائل روز نوجوانان آنان را هدایت و حمایت کنند.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به روز ملی دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی، بیان داشت: استکبار جهانی سردمدار آن شیطان است که نمونه آن آمریکا است تا بتواند بر همه منابع کشورهای جهان تسلط یابد و حکومت های جهان را وابسته و مستعمره خود سازد.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از نفوذ آمریکا در کشور، خاطرنشان کرد: آمریکا از کوچک‌ترین فرصت برای نفوذ به کشورها استفاده می‌کند در این راستا مردم ایران هوشیار باشند که هر زمان با ورود هر مؤسسه، یا سیستم اقتصادی در کشور در حوزه نفوذ وارد شده است.

 

وی با اشاره به مسأله پسابرجام، تصریح کرد: آمریکا باید بداند که در مسأله پسابرجام هیچ جایی در ایران ندارد و هر مجوزی وابسته به مؤسسات آمریکایی در ایران داده شود از نظر مردم ایران غیر مشروع است.

 

امام جمعه بوشهر با تقدیر از اعتراض مردم استان‌های ایران به حضور نخست وزیر انگلیس، گفت: کشورهای استعمارگر می‌دانند استان بوشهر هیچ گاه حاضر نمی شود شخصیت هایی از آمریکا و انگلیس اجازه ورود به استان بوشهر داشته باشند. ازاین رو اگر در استان‌های دیگر سخنرانی نکرده‌اند در استان بوشهر حتی حضور پیدا نکرده‌اند مگر اینکه خود ملکه الیزابت انگلیس شخصاً از مردم بوشهر عذرخواهی کند و غرامت پرداخت کنند، چرا که استان بوشهر، استانی انقلابی است و جای جنایت کاران جنگی نیست.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به آغاز هفته تربیت و فرهنگ عمومی یادآور شد: مسؤولان فرهنگی در خدمت به گسترش فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی بکوشند./833/201/ب2

ارسال نظرات