۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۹۸۹۶۹
امام جمعه شبستر:

مکتب سازی دروغین برای انحراف نسل جوان است/ تربیت دینی نسل جوان وظیفه امروز خانواده‌ها

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که دشمن تلاش دارد با مکتب سازی‌های گوناگون جوانان را منحرف کند، گفت: تربیت صحیح نسل جوان وظیفه ما و خانواده ها است.
حجت الاسلام علي محمدزاده

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که نکته اساسی قیام امام حسین(ع) معرفی دین الهی، قرآن و پیامبراکرم(ص) بود، گفت: مشکل اساسی مردم زمان امام حسین(ع) شناخت جایگاه و شخص امامت و اهمیت آن در هدایت جامعه بشری بود.


وی با تأکید بر جدی گرفتن مسأله امامت توسط خانواده ها و جوانان، ابراز داشت: در آن دوران بزرگترین مشکل، غفلت از امام شناسی بود و اکنون باید خانواده ها و جوانان به مسأله امامت و ولایت فقیه دقت و توجه داشته باشند، چرا که جزء مسائل اساسی در دین اسلام است.


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برخاسته از نهضت عاشوراست و تمام حرکت های انقلاب با محوریت دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) انجام شده است و الگوی جوانان در نظام اسلامی باید حسین(ع) و علی اکبر(ع) و برای نوجوانان قاسم بن حسن باشد.


محمدزاده با بیان اینکه در جنگ نرم دشمن مکتب های مختلفی برای جذب جوانان ایجاد شده است، اظهار داشت: تربیت اخلاقی و ایمانی نسل جوان از اهمیت بالا و جایگاه خاصی برخوردار است، توجه و به نتیجه رسیدن در تربیت دینی نسل جوان وظیفه ما است.


وی خاطرنشان کرد: غفلت در مسأله تربیت نسل جوان زیان بار است، دشمن باید بداند راه ملت ایران  برای همیشه راه پیامبراکرم(ص)، اهل بیت(ع)، شهدا و ولایت فقیه است و در مقابله با باطل همیشه باید با اخلاص، ایمان و شناخت کافی قدم برداریم.


امام جمعه شبستر، با اشاره به برنامه نفوذ دشمن، ابراز داشت: خطرناکترین حوزه نفوذ تغییر باور های مردم و جوانان در کنار نفوذ فرهنگی در کشور است، دشمن تلاش دارد از رهگذر برجام به برنامه نفوذ خود لباس عمل بپوشاند و تسلط خود را تسریع بخشد.


وی با تأکید بر لزوم مقابله با برنامخ نفوذ فرهنگی دشمن، ادامه داد: با مکتب عاشورا و الگو قرار دادن شهدای عاشورا برای جامعه و جوانان می توان در کنار تربیت دینی و ارزشی در برابر برنامه نفوذ دشمن ایستاد و این اندیشه دشمن را عقیم گذاشت.


حجت الاسلام محمدزاده ولایت فقیه را چراغ هدایت و کلید توسعه کشور دانست و تصریح کرد: رهبری مقام معظم رهبری بالاترین محور برای جامعه است، جامعه ما با رهبری امام خامنه‌ای در مسیر اهداف عاشورا و در برابر دشمن است، رهبری ایشان سبب قدرت و اقتدار کشور است./854/302/ب2

ارسال نظرات