۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۹۰۴۱

آغاز به‌کار همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)، گفت: در برگزاری همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی بنا نداریم سمت و سوی سیاسی داشته باشیم و از غوغاهای سیاسی دوری می‌کنیم.
همايش قرآن در سيره امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، دبیر همایش بین‌المللی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» صبح یک‌شنبه دهم آبان در مرکز همایش‌های برج میلاد، گفت: خدا برای قرآن دو کلمه «نور» و «برهان» را در نظر گرفته است، انسان کامل نیز فردی است که دارای عقل برهانی و دل نورانی باشد.

 

وی افزود: متاسفانه یکی از ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) که مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم بود مغفول مانده است، ایشان در طول مبارزات خود به قرآن اهمیت فراوانی می‌دادند، ضمن این‌که امام راحل(ره) یک مفسر کامل قرآن نیز بود.

 

دبیر همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی با انتقاد شدید از رسانه ملی، تصریح کرد: مقدمات برگزاری این همایش از دی ماه سال گذشته و با همکاری وزارت کشور، شهرداری تهران، جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه و چهار وزارتخانه انجام شد، اما در طول این مدت متاسفانه رسانه ملی هیچ حمایتی از این همایش نکرد، در حالی‌که صدا و سیما برای سایر مراسمات مذهبی تبلیغات زیادی را انجام می‌دهد.

 

حجت الاسلام خسروی در خصوص روند بررسی مقالات دریافتی از سوی دبیرخانه همایش، بیان داشت: در روند بررسی مقالات تنها آثاری مدنظر قرار گرفت که موضوع قرآن و امام راحل(ره) را مدنظر قرار داده بود، از میان 110 مقاله‌ای که همسو با موضوع همایش بودند 25 مقاله به عنوان اثر برگزیده داخلی انتخاب شدند، ضمن این‌که 35 مقاله خارجی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی در پایان، گفت: اندیشه امام خمینی(ره) همواره می‌تواند راهگشا باشد، در خصوص همایش نیز بر آن شدیم تا با همکاری دولت و مؤسسه نشر و حفظ آثار حضرت امام(ره) هرساله این همایش را به‌دور از غوغاهای سیاسی و تنها با رویکرد اخلاقی و علمی محور برگزار کنیم.

 

لازم به‌ذکر است در این همایش که هم اکنون در حال برگزاری است، افرادی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت، آیت‌الله محمدعلی تسخیری رییس مجمع جهانی تقریب اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی،‌ معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، حجت الاسلام انصاری رییس دفتر نشر و تنظیم آثار امام خمینی‌(ره) و پژوهشگران و فرهیختگان داخلی و خارجی حضور دارند و قرار است در این همایش علمی و پژوهشی مقالات برگزیده در خصوص نقش قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی(ره) در ابعاد سیاسی اخلاقی و اجتماعی ارائه شود./856/202/ب1

ارسال نظرات