۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۹۹۴۱۲
یکی از علمای سنی لبنان:

طرح اسلامی امام خمینی به سراسر جهان رسیده است

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش وحدوی لبنان گفت: یکی از ویژگی‌های امام خمینی صداقت با خدا، خود و مردم بود.
شيخ غازي حنينه رييس جنبش وحدوي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ غازی یوسف حنینه، رییس جنبش وحدوی در لبنان، روز گذشته در بخش دوم همایش «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» با اشاره به اینکه امام خمینی در رفتار خود با مردم صادق بود، گفت: خداوند متعال در آیه 119 سوره توبه می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَکُونُواْ مَعَ الصَّادِقِینَ: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از (مخالفت فرمان‌) خدا بپرهیزید و با صادقان باشید»، به همین خاطر یکی از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) صداقت با خدا، خود و مردم بود.

 

وی افزود: در این شخصیت علمی و روحانی بزرگ اسلام، آموزه‌های قرآن و سنت نبوی متجلی شد، امام خمینی(ره) طرح اسلامی خود را در ایران شروع کرد تا بازتابش به کل جهان برسد.

 

رییس جنبش وحدوی در لبنان با اشاره به این مطلب گفت: در آمریکای لاتین مردم تحت تأثیر اندیشه امام(ره) قرار گرفتند و یکی از ویژگی‌های این اندیشه، بعد انسانی اسلامی و قرآنی اصیل است.

 

شیخ غازی یوسف حنینه بیان کرد: به همین خاطر وقتی آثار امام خمینی(ره) را می‌خوانیم، می‌بینیم که امام تمام شعارهای اسلامی را که در 100 سال اخیر گفته شد، به شکل واقعی درآورده و در عمل پیاده کرد.

 

حنینه با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) «إن الله یبعث لهذه الأمة على رأس کل مائة سنة من یجدد لها أمر دینها: خداوند بر سر هر صد سال، یک نفر را می‌فرستد که وی دین این امت را تجدید کند» گفت: امام خمینی(ره) تجدیدگر اسلام است که آن را از نوشتار به عمل رساند.

 

وی همچنین یادآور شد: امام خمینی(ره) با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، نهضت اسلامی خود را آغاز کرد و مؤسس مقاومت اسلامی در کشورهای لبنان و فلسطین بود.

 

رییس جنبش وحدوی در لبنان همچنین تصریح کرد: امام خمینی اسلام را از یک طرح فکری و فرهنگی که غرب آن را فقط یک دوره تاریخی می‌دانست، به یک طرح زندگی و همیشگی تبدیل کرد.

 

حنینه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با 1+ 5 تأکید کرد: از موفقیت‌های بسیار خوب جمهوری اسلامی، این توافق هسته‌ای بین‌المللی است که ایران را در جهان مطرح کرد.

 

وی در پایان گفت: با توجه به فکر و سیره زندگی امام خمینی درمی‌یابیم که مسلمانان با صبر، تلاش و اجتهاد به خدا خواهند رسید.

 

گفتنی است همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی (ره) صبح روز گذشته با حضور جمعی از سران لشکری و کشور با هدف تمرکز بر اندیشه‌های امام خمینی (ره) آغاز شد. این همایش از سوی وزارت ارشاد حمایت می‌شود و کارهای علمی نیز از سوی پژوهشکده امام خمینی (ره) برای برپایی این همایش انجام شده است.

 

وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش، ورزش، شهرداری تهران، جهاد دانشگاهی، مجمع تقریب مذاهب، جامعة المصطفی نیز در برپایی مراسم با وزارت ارشاد همکاری داشته‌اند. /1321/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات