۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۹۹۵۹۱
مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضو مطرح کرد؛

گام بزرگ موسسه به‌نشر در توزیع محصولات آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی، گفت: موسسه به نشر در نشر و توزیع محصولات آستان قدس رضوی گام بزرگی برداشته است.
به نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد محمدزاده مقدم مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی، شامگاه ششمین روز از هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه، در غرفه آستان قدس رضوی، اظهار کرد: انتشارات آستان قدس رضوی بزرگترین ناشر شرق کشور است که اکثر کتاب‌های آستان قدس رضوی در تمامی کتابخانه‌های کشور موجود و نیز گام بزرگی در نشر محصولات آستان قدس رضوی برداشته است.

 

وی تشریح کرد: مؤسسه به‌نشر از سال 65 فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بالغ بر دو هزارعنوان کتاب در زمینه های مختلف و با مناسب‌ترین موضوعات در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

 

مدیرعامل مؤسسه به‌نشر با بیان اینکه یکی از افتخارات مجموعه آستان قدس رضوی حضور در حوزه کتاب کودک و نوجوان بوده است، خاطر نشان کرد: مؤسسه از سال 75 به این عرصه ورود پیدا کرد و آثار با کیفیتی را در حوزه مذهبی مختص این گروه سنی به چاپ رسانده است.

 

وی در ادامه افزود: 600 اثر در حوزه کودک و نوجوان با موضوعات مذهبی و سنت و سیره ائمه معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) بوده است.

 

محمدزاده با اشاره به اینکه طبق برنامه پنج ساله تعریف شده باید این مجموعه ناشر اول مذهبی کشور با موضوع امام رضا(ع) باشد، اضافه کرد: تاکنون 1350 عنوان کتاب توسط مؤسسه به‌نشر به چاپ رسیده که 60 درصد آن در حوزه آئینی و مذهبی بوده است.

 

وی رضایت زائر را مقوله تاثیر گذار در محصولات به نشر معرفی و بیان کرد: انتظار زائر عرضه بهترین کارها و محصولات است و بخش زائر و معارف در اولویت اول کاری این موسسه قرار دارد.

 

مدیرعامل مؤسسه به‌نشر با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 260 عنوان کتاب تجدید چاپ و 115 عنوان کتاب چاپ اول در این مجموعه داشته‌ایم ابراز کرد: با وجود این تیراژ چاپ و فعال بودن در قسمت فروش این مجموعه با کاهش 30 درصدی در زمینه چاپ و 15 درصدی در زمینه فروش روبرو بوده است.

 

وی به سهم بازار بین الملل مجموعه به نشر اشاره کرد و گفت: 37 اثر مرتبط با حوزه کودک در نمایشگاه‌های مالزی و ایتالیا ارائه و به فروش رسیده است و این مؤسسه ترجمه مجموعه‌ای 20 جلدی را نیز با  همکاری کشورهای چین، کره جنوبی و مالزی در حال مذاکره دارد.

 

محمدزاده با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مؤسسه به‌نشر در تولید کتاب کودک و نوجوان نگاه مستقل در این حوزه بوده است، خاطر نشان کرد: 40 درصد کتاب‌های کودک و نوجوان جزو آثار برگزیده است که برخی از آن‌ها به عنوان کتاب سال انتخاب شده اند.

 

مدیرعامل مؤسسه به‌نشر با تأکید بر اینکه وظیفه ما تولید کتاب با کیفیت و موضوع خوب است، عنوان کرد: در این مجموعه به مهیا سازی و فراهم سازی کتاب‌هایی که مورد نیاز عموم مردم بوده توجه ویژه شده است و بیش از 18 فروشگاه در مشهد و سراسر ایران محصولات آستان قدس رضوی را عرضه می کنند و نیز  200 نفر در حوزه فروش مشغول به فعالیت هستند.

 

در پایان این نشست خبری، محمدزاده از سه اثر جدید در حوزه کودک و نوجوان رونمایی کرد.

 

وی در تشریح این آثار افزود: مجموعه کیهان، ویژه‌ کودکان و نوجوانان در راستای شناخت دنیای اسرارآمیز سیاره‌های منظومه شمسی و ستارگان تدوین شده است که شامل کتاب، تابلوی آموزشی، ساعت دیواری و نرم افزار چندرسانه ای منظومه شمسی (برگرفته از کتابخانه مصور علمی بریتانیکا) می باشد و ترجمه‌ آن توسط محمد نوری‌زاده انجام شده است.


وی ادامه داد: کتاب شعر قصه های منظوم از زندگی امام رضا(ع)، به سروده ی رحیم عباسی و با تصویرگری محمدحسین صلواتیان محصول دیگری است که با جلدی سخت و شکیل تهیه شده است.


و همچنین در پایان اضافه کرد: کتاب برای ضامن آهو، به نوشته‌ علیرضا حیدری ابهری، که 55 پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان، متناسب با گروه‌های سنی کودک نوجوان است./865/202/ب3

ارسال نظرات