۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۰۰۰۳۷
آیت الله ایمانی مطرح کرد؛

جلوگیری از مفاسد اخلاقی در رسانه‌های جمعی و فرهنگ‌سازی عمومی

خبرگزاری رسا - تمام دستگاهها و تمام ارگانها که در خدمت فرهنگ جامعه باشد و از مفاسد اخلاقی در رسانه ها و ارتباطات جمعی جلوگیری شود و علت آن هم دستهای مرئی و نامرئی که آن را سوق بسوی استفاده خاص از این ارتباطات را میدهد و ما باید فرهنگ سازی کنیم.
آيت الله ايماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس، در دیدار مهندس صیدی مدیر مخابرات استان تهران و مهندس روزگار مدیر مخابرات استان فارس که بعد نماز ظهر و عصر برگزار شد، گفت: 13آبان روز ملی و جهانی مبارزه با استکبار را گرامی میداریم چرا که یادآور خاطرات مختلفی از جمله تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و شهدت 60 نفر دانش آموز و فتح لانه جاسوسی آمریکا است که امام آن را انقلاب دوم نامیدند.
 
وی افزود: اگر به گذشته نسبتا دور مراجعه کنیم به دوران طاغوت برمی‌گردیم؛ مردم ما با اهل بیت مرتبط بودند و مقلد مراجع بودند و کمتر در ادارات کار می‌کردند و از همان زمان که شکل دیوانی کشور به اینصورت درآمد و ادارات پست و تلگرام و تلفن ودیگری آموزش و پرورش بود که با مجوز مراجع مردم بخاطر حفظ دینشان و اسلام در این ادارات مشغول به کار می‌شدند.
 
آیت الله ایمانی ادامه داد: این دو مجموعه نقش مذهبی ایفا می‌کردند و نیروهای ارزشمند که تعهد کاری در حد قابل قابل قبولی داشته باشند معرفی می‌کردند و این مجموعه ها از روز اول براساس پایه صحیح استوار شده است و از روز اول انسانهای مومن آن را مدیریت می‌کردند.
 
وی ابراز کرد: ارتباطات، جامعه را به اندازه ای به هم نزدیک کرد که منجر به تشکیل دهکده جهانی ارتباطات شده و ویژگی این دهکده این است که به سرعت اطلاعات را در اختیار مردم قرار میدهد و زمان را به سرعت کم و کوتاه کرده است، و فرصتی برای جامعه است و اگر مواظبتی برآن نداشته باشیم آفتی برای انسانهای آرمان گرا است.
 
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه طبیعی است که راهی برای تقلیل ارتباطات امروز جامه وجود ندارد ابراز کرد: باید بهترین بهره برداری را از آن داشته باشیم و اگر برنامه نداشته باشیم دیگرا به نغع خودشان استفاده می‌کنند، و دوست داریم در این ارتباطات در خدمت جامعه آرمانی باشد.
 
وی اظهار کرد: بحث بعدی ما مسأله تجارب است و رشد بسیار زیادی در مسأله امروز است؛ روزگاری استان فارس دارای تجارب فراوانی بود که متأسفانه ما الان شاهد تعطیلی کارخانه ها و چیزی که 28 سال و قبل و بعد از انقلاب طراحی شده است هستیم در حالی که تعطیلی یا نیمه تعطیل و رکود قرارگرفته است؛ روزگاری فارس تامین کننده مراکز مخابرات بود و امروز در محدودیت خاصی قرار گرفته است.
 
آیت الله ایمانی ادامه داد: تعامل و مباحثه واقعا مهم است، امیدوارم خدمات را بتوانیم بصورت آسان و فرهنگ آن را به جامعه بدهیم و این تنها کار مخابرات نیست و استفاده صحیح از تمام دستگاه‌ها و تمام ارگانها که در خدمت فرهنگ جامعه باشد و از مفاسد اخلاقی در رسانه ها و ارتباطات جمعی جلوگیری شود و علت آن هم دستهای مرئی و نامرئی که آن را سوق بسوی استفاده خاص از این ارتباطات را میدهد و ما باید فرهنگ سازی کنیم./839/202/ب3
ارسال نظرات