۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۵۸۱

آزمون حفظ قرآن در حوزه های علمیه لرستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون حفظ قرآن و مفاهیم نهج البلاغه در مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان با حضور طلاب برگزار شد.
آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آزمون حفظ قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه ویژه طلاب مدارس علمیه لرستان با حضور داوطلبان مدارس علمیه لرستان، روز جمعه 15 آبان ماه، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان برگزار شد.

 

بنابراین گزارش، تقویت استعدادها و شناسایی نخبه‌های قرآنی مدارس علمیه لرستان از مهم ترین اهداف برگزاری این آزمون بود.

 

براساس این گزارش، آزمون حفظ قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه در دو بخش کتبی و شفاهی با حضور طلاب داوطلب مدارس علمیه استان لرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی، معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که آزمون حفظ قرآن و مفاهیم نهج البلاغه جنبه مسابقه نداشت، افزود: این آزمون هر سال از سوی حوزه علمیه قم اعلام می شود و در استان ها برگزار می شود.

 

وی با بیان این که جهت سهولت برگزاری آزمون حفظ قرآن و مفاهیم نهج البلاغه این آزمون هر سال در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان ها برگزار می شود، عنوان داشت: پس بررسی نتایج آزمون به استان قم ارسال می شود.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: آزمون حفظ قرآن و مفاهیم نهج البلاغه هرساله با حضور طلاب حفظ کل قرآن، حفظ نصف و ثلث قرآن برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی ساماندهی، در نظر گرفتن امتیازاتی برای طلاب حافظ قرآن و  همچنین استفاده از تجربیات حافظان قرآن در استان ها را از جمله اهداف برگزاری این آزمون حفظ قرآن بیان کرد.

 

وی با اشاره به این که برخی از طلاب حافظ قرآن موفق به شرکت در آزمون حفظ قرآن و مفاهیم نهج البلاغه نشده اند، اظهار داشت: برای این طلاب نیز یک آزمون برگزار خواهد شد./9459/302/ب3

 

ارسال نظرات