۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۸۴۶
نوری المالکی:

سقوط موصل توطئه‎ای از سوی برخی کشورهای منطقه بود

خبرگزاری رسا ـ نخست‌وزیر پیشین عراق با تأکید بر لزوم همکاری عراق و روسیه برای مبارزه با تروریسم، گفت که آمریکا نگران است بغداد برای مبارزه با داعش از مسکو کمک بخواهد.
نوري المالکي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق روز گذشته در گفت‌و‌گو با شبکه «روسیاالیوم» اعلام کرد که همچنان معاون رییس جمهور است و لغو سمت وی به عنوان معاون اول رییس‎جمهور عراق، نقض قانون اساسی این کشور است.

 

نوری المالکی افزود: برخی کشورهای قدرتمند درصدد تقسیم و تجزیه عراق هستند و سقوط موصل توطئه‌ای بود که از سوی برخی کشورهای منطقه‌ و جهان شکل گرفت.

 

رییس ائتلاف دولت قانون در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد که «من از دولت عراق خواسته بودم که از روسیه برای حمله به داعش دعوت کند اما برخی ها مخالفت کردند و واشنگتن نگران آن است که با این اقدام روابط مسکو و بغداد گسترش یابد.»

 

وی با تاکید بر اینکه روسیه واقعا به نابودی تروریسم در سوریه و عراق تمایل دارد، گفت: مسکو و تهران بعد از سقوط موصل به عراق کمک کردند، اما آمریکا پس از حمله داعش به عراق فقط نظاره‎گر بود با وجود اینکه از تحرکات تروریست‎ها اطلاع داشت.

 

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در آگوست گذشته با صدور فرمانی در چارچوب اقدامات اصلاحی دولت دستور داد که پست‌های معاونان رییس جمهور و نخست وزیر خذف شوند.

 

نوری المالکی در این باره هم گفته که من هنوز معاون رییس جمهور عراق هستم و از اقدام پارلمان عراق در سلب اختیارات از حیدر العبادی نخست‎وزیر این کشور بر اساس اصل تفکیک قوا حمایت می‎کند./994/ب102/د

ارسال نظرات