۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۰۱۱۳۶
استاد حوزه علمیه قزوین:

امام حسین مصداق توحید عملی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: عزت و عظمت و ارزش دین تا حدی است که برای بقای آن عزیز‌ترین انسان‌های پاک و حجت های الهی فدا می‌شوند و این فدا شدن را ادای حق الهی می‌دانند از این رو انسان وقتی سرمایه‌های عظیم خود را برای خاطر خداوند می‌دهد خداوند در قبال آن چیزهایی به او عنایت می‌کند که در اصل قابل تصور نیست.
حجت الاسلام محسن لطيفي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محسن لطیفی استاد حوزه علمیه، ظهر امروز در مسجد صالحیه با اشاره به تببین توحید در عقیده از نگاه امام حسین(ع) گفت: شخصیت بزرگواری چون امام حسین(ع) نمونه عینی و تجلی عملی توحید است عمل امام حسین(ع) شاخص و میزان عملی توحید است.

 

وی در ادامه افزود: از آنجا که امام حسین(ع) خودش مصداق کامل عقیده و توحید عملی است، آن عملی  که انجام می‌دهد خود آن عمل شاخص و معیار است نه عملی که ما مد نظرمان است.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه ما برای کشف ریشه های عاشورا، باید به سقیفه مراجعه کنیم، ابراز کرد: در سقیفه عده‌ای آمدند عترت را از کتاب خدا جدا کردند این اتفاق باعث شد کسانی که صلاحیت و طهارت لازم را ندارد به سر کار بیاید و افراد باصلاحیت کنار گذاشته شوند.

 

این استاد حوزه در ادامه اضافه کرد: همین مسأله سقیفه موجب یک سری برداشت‌هایی شد که کامل نبود و این قضیه زمینه شد برای کسانی‌که بیاییند و با همین قرآن و ادله در مقابل امام حسین(ع) قرار بگیرند.

 

فرمانده پایگاه شهید همت با اشاره به هدف امام حسین(ع) که همان احیای دین جدش بود گفت: مشخص می‌شود که اتفاقی قرار نبوده بیفتد اما واقع شده یعنی کسانی که در رأس حکومت قرار گرفتند کار را به جایی رساندند که از دین خدا جدا شدند و از این رو امام حسین(ع) برای حفظ دین جدش خودش را به مسلخ شهادت رساند.

 

وی با اشاره به جایگاه حجاب و عفاف درحادثه کربلا تصریح کرد: حضور حضرت زینب(س) در حادثه کربلا و صحنه شام  آن‌هم با خواندن خطبه‌های بلیغ و شیوا بسیار تاثیرگذار بوده که خود مصداق عینی حجاب و حیا و عفاف است.

 

این کارشناس فرهنگی با اشاره به پیام‌های عرفانی قیام عاشورا اظهار کرد: برای انسان‌های موحد چیزی بالاتر از آن نیست که نعمت وجود را در راه رضای معبود به کار گیرند و در راه خدا فدا گردند باید گفت که آمادگی برای فدا شدن نشانه صدق انسان در راه محبت خدا است، امام حسین(ع) هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشته و کوتاهی نکردند.

 

حجت الاسلام لطیفی بیان کرد: در دوره ای که دین خدا در معرض نابودی بود و جهالت و غفلت مردم زمینه نابودی این مکتب شده بود، امام حسین(ع) حاضر شد برای آگاهی و بیداری مردم قربانی شود، از این رو ما در هر زمانی که لازم شد باید آنچه را داریم در طبق اخلاص بگذاریم و برای راه خدا عرضه کنیم و در این راه چیزی کم نگذاریم.

 

حفظ دین خدا قربانی می‌خواهد

این استاد حوزوی تاکید کرد: عزت و عظمت و ارزش دین تا حدی است که برای بقای آن عزیز‌ترین انسان‌های پاک و حجت های الهی فدا می‌شوند و این فدا شدن را ادای حق الهی می‌دانند از این رو انسان وقتی سرمایه‌های عظیم خود را برای خاطر خداوند می‌دهد خداوند در قبال آن چیزهایی به او عنایت می‌کند که در اصل قابل تصور نیست.

 

وی با اشاره به نقش روحانیت در حادثه کربلا ابراز کرد: نقش حوزه های علمیه در شفاف سازی حادثه کربلا روشن‌گری حرکت تبلیغی و سیاسی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) است کاری که سایر ائمه(ع) هم انجام دادند.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان اینکه روحانیت باید این حادثه را با زمان کنونی تطبیق دهند، ابراز کرد: یعنی آن اهداف شاخص و آرمان‌هایی که امام حسین(ع) به خاطر آنها قیام کردند، را باید به روز کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما از بطن قیام عاشورا شروع شده است، گفت: به طور قطع حرکت انقلابی زمان حال به ظهور حضرت مهدی(عج) منجر می‌شود، از این رو اگر اندیشه عاشورایی در ذهن مردم باشد هیچ تحریم و حادثه ای تأثیر گذار نخواهد بود./873/202/ب3

ارسال نظرات