۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۰۱۴۵۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ هنرمند تبریزی نفر برگزیده نهمین سوگواره هنر عاشورایی، پخش برنامه صدای زندگی در شبکه سهند و برگزاری یادواره شهدای حرم در بستان آباد از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مینا نیک رزم مسؤول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: تیلا اصغرزاده­ منصوری، هنرمند حوزه هنری استان در بخش پوستر با موضوع عاشورا رتبه سوم نهمین سوگواره هنر عاشورایی از آن خود کرد.


وی افزود: سوگواره هنرعاشورایی فرصتی است برای عرض ارادت هنرمندان به ساحت قدسی سرور شهیدان عالم و ترسیم کننده برترین اثر انسانی، یعنی "شهادت". بروز و ظهور احساس هنرمند متأثر از واقعه کربلا، نقش و طرحی است زیبا و حس‌برانگیز که هر بیننده‌ رشد یافته در مکتب ایثار و ازخودگذشتگی را از خود بی‌خود می‌کند و تعبیر و مفهومی تازه را در دایره‌المعارف دینی او رقم می‌زند.


نیک رزم ادامه داد: خلق آثار عاشورایی، مبین تداوم خط سرخ شهادت و ایثار حسینی است. همراهی و همدلی هنرمندان با هویت و ارزشهای دینی مردم، عقب نماندن از قافله همدلان حسین(ع) است و در عین‌حال تزریق شور و احساس هنرمندانه‌ایست به جریان ابدی "کل یوم عاشورا و کل أرض کربلا".


یاشاییش سسی (صدای زندگی ) در شبکه سهند


«یاشاییش سسی» عنوان برنامه ای است از شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی که به کارگردانی یونس مقدم و تهیه کنندگی بهزاد شاهدی از شبکه سهند تهیه و پخش می شود، این برنامه آموزشی به آموزش بهینه سازی مصرف آب در آذربایجان شرقی می پردازد و الگوی صحیح مصرف آب را برای مخاطبان آموزش می دهد. 


یاشاییش سسی که با مشارکت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در 15 قسمت 20 دقیقه ای تولید می شود شامل بخش های توصیه های کارشناسی، گزارش مردمی، تصاویری از مصرف بی رویه آب و مسابقه پیامکی است و روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 19 از شبکه سهند به روی آنتن می رود.  


گفتنی است، از دیگر عوامل این برنامه می توان به خلیل محمدی و بهزاد شاهدی به عنوان نویسنده، کمال محمودی تصویربردار، فرزانه ضیاء نور گزارشگر، ابوالفضل میرزایی صدابردار، امین قاسم زاده به عنوان گوینده نریشن اشاره کرد.


مشاوره حقوقی رایگان 193 وکیل نیکوکار به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد


حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: 193 وکیل نیکوکار در سطح استان با این نهاد همکاری می کنند و به مددجویان تحت حمایت مشاوره و خدمات حقوقی ارائه می دهند. طی شش ماهه اول امسال  برای 350 مددجو توسط وکلای نیکوکار مشاوره و خدمات حقوقی بصورت رایگان انجام گرفته است.


دشتی از مختومه شدن 15 پرونده حقوقی مددجویان در محاکم دادگستری توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 93 پرونده حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد در حال رسیدگی است. دفاتر معاضدت حقوقی در تمام شهرستان‌های استان ایجاد شده و وکلای نیکوکار مشاوره و خدمات حقوقی رایگان به مددجویان تحت حمایت ارائه می دهند.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی از امضای تفاهم نامه مشترک بین این نهاد با کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و نیز سازمان بسیج حقوقدانان استان خبر داد و یادآور شد: این تفاهم نامه به منظور برخورداری خانواده های تحت حمایت از خدمات حقوقی و مشاوره ای و ارائه وکیل معاضدتی منعقد شده است.


برگزاری یادواره شهدای حرم در بستان آباد


سرهنگ علی داداش زاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا در یادواره شهدای حرم و شهدای روستای انباردان با اشاره به اینکه خط سرخ شهادت و فرهنگ شهادت طلبی همواره عامل عزت و عظمت کشور بوده، افزود: امروز نیز شهادت جوانان ایرانی در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و مقابله با جریان های تکفیری موجب اقتدار نظام اسلامی در منطقه و همدلی و اتحاد در کشور شده است.


وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه آغاز کننده جنگ نبوده و از جنگ استقبال نمی کند، تاکید کرد: با این وجود جوانان و نیروهای مسلح کشور برای دفاع از تمامیت ارضی و ارزش های انقلاب اسلامی آماده اند.


معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا بصیرت و هوشیاری را با توجه به شرایط خاص زمانی و تحولات منطقه ای و جهانی ضروری دانست و افزود: حرکت در مسیر ولایت با اتحاد و همدلی می تواند کشور را از گزند دشمنان مصون دارد./935/203/ب3

ارسال نظرات