۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۳۰۲۰۸۸
نمایشگاه مطبوعات:

عضو مجمع روحانیون مبارز: ضرورت ارتباط مستمر حوزویان با دانشجویان / تخصصی شدن دروس حوزوی نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام هاشمی­نژاد با بیان اینکه ارتباط مستمر حوزویان با نسل جوان سبب گسترش دین در جامعه می‌شود، گفت: تاکنون وحدت واقعی میان حوزه و دانشگاه به وجود نیامده است و آن هدف مقدسی که برای مسأله وجود داشته، تحقق نیافته است و مناسب است که طلاب از همان سالیان نخستین دروس حوزوی تخصصی شوند که این مسأله دستاورد­های مفیدی برای حوزویان در بر خواهد داشت.
حجت الاسلام سيد احمد هاشمي نژاد عضو مجمع روحانیون مبارز: ضرورت ارتباط مستمر حوزویان با دانشجویان / تخصصی شدن دروس حوزوی نیاز امروز جامعه است حجت الاسلام هاشمي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیداحمد هاشمی نژاد، عضو مجمع روحانیون مبارز، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با بیان این که  ارتباط مستمر حوزویان با نسل جوان سبب گسترش دین در جامعه ­می­شود، گفت: متأسفانه حوزویان خودشان را از بدنه جامعه جدا کرده­اند، باید حوزویان ارتباط مناسب با مردم  به خصوص جوانان و دانشگاهیان داشته باشند.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد بیان کرد: زمانی که ارتباط صمیمی و مستمر میان حوزویان و نسل جوان برقرار شود، معارف و فرهنگ اسلامی در جامعه ترویج خواهد یافت.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان وحدت حوزه و دانشگاه در حد اسم و شعار باقی مانده است، گفت:  تاکنون  وحدت واقعی میان حوزه و دانشگاه به وجود نیامده است و آن هدف مقدسی که برای  مسأله وجود داشته، تحقق نیافته است.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه سخنانش به ضرورت فعالیت­ها حوزویان در عرصه فضای مجازی و رسانه پرداخت و گفت: در عرصه رسانه، اطلاع­رسانی از فعالیت­های حوزه بسیار محدود و کم است و  در محدوده­ها و پیام­های خاصی خبر رسانی می­شود، بنابراین بسیاری از مردم از فعالیت­های فرهنگی و اجتماعی حوزویان بی‌اطلاع هستند.

  

حجت الاسلام هاشمی نژاد عنوان داشت: زمانی که مردم و نسل جوان جامعه بدانند که طلاب مستعد  خوش فکر و آگاه  مسلط به فناوری روز هستند  و آنها در به فضای مجازی و رسانه فعالیت­های مناسبی  انجام می‌دهند، این مسأله سبب گرایش آنها به دین و حوزه­های علمیه می­شود، اما  بسیاری از مردم  از این مسأله  آگاهی کافی را ندارند.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز  ابراز کرد: مناسب است که فعالیت های و دستاوردهای  طلاب و حوزیان در رسانه­های مختلف­ اطلاع رسانی شود، تا اینکه  مردم از این مسأله  آگاهی کامل و مناسب پیدا کنند.

 

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: برخی از مردم این گونه می­پندارند  که حوزویان همیشه به علوم تئوری خشک می‌پردازند، در حالی که این مسأله  واقعیت ندارد و بعد از انقلاب، تحولی بزرگی در حوزه به وجود آمد و بخشی از دروس حوزه به گونه تخصصی تدریس می­شود.

  

حجت الاسلام هاشمی نژاد  به بیان ضرورت تحول در دروس حوزه­های علمیه پرداخت و گفت: لزومی ندارد طلاب که تمام درس­های حوزوی و غیر ضروری  را از پایه یک تا دهم مطالعه کند و مناسب است که از همان سالیان نخستین دروس حوزوی تخصصی شود که این مسأله دستاورد­های مفیدی برای حوزویان در بر خواهد داشت./998/پ200/ف2

ارسال نظرات