۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۰۲۳۱۰
کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی:

همجنس گرایی از خواسته‌های دموکراسی غرب است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که امروز در غرب اکثریت جامعه همجنس گرایی را می خواهند و هرگز به آسیب های بشر نگاه نمی کنند، گفت: غربی ها هرگز حقوق را نظر و رای اکثریت مردم نمی دانند و در دموکراسی چیزی جز این راه ندارد.
دموکراسي غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، مهدی بشارت کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، صبح امروز در سالن شرکت نفت این شهرستان با بیان این که بر اساس برخی عقاید با آزمایش و تحلیل می توان انسان‌ها را به ورطه سعادت و خوشبختی سوق داد، اظهار کرد: در حقیقت توافق اجتماعی منشا ثبوت حق بوده و بر اساس قوانین پوزیتویستی اگر اکثریت حقوقی را بنا نهادند، باید این حقوق توسط کل مردم به اجرا در آید.


وی ادامه داد: امروز در غرب اکثریت جامعه همجنس گرایی را می خواهند و هرگز به آسیب های بشر و چالش حاضر نگاه نمی کنند و رای مردم را مبنی بر نظر خود می دانند، غربی ها  هرگز حقوق را نظر و رای اکثریت مردم نمی دانند و در دموکراسی چیزی جز این راه ندارد.


این کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با بیان این که بر اساس روایتی از امام سجاد(ع) اصل و اساس حقوق حق خداوند است، تصریح کرد: سایر حقوق متفرعه بوده و در اندیشه اسلامی نیز به این اصل اشاره شده است که خداوند متعال صاحب و مالک همه حقوق بوده و خداوند در جهان هستی مالکیت دارد، بنابراین باید حقوق الهی را از جانب خداوند متعال پیگیری و دنبال کرد.


بشارت با بیان این که حق قانون گذاری از آن خداوند است، خاطرنشان کرد: دیدگاه مکاتب دین نیز درباره مشروعیت قابلیت پذیرش دارند و هر قانونی در جامعه بستگی به محیط حاکم بر آن جامعه دارد، به عنوان مثال چنانچه طرحی را اکثر نمایندگان بپذیرند به اجرا در می آید؛ در دیدگاه مکتب حقوقی نیز، مشروعیت تام خواست خداوند متعال است.


وی افزود: در حقیقت خداوند متعال این جهان را خلق کرده است و حق اداره آن را نیز دارد، شرک در عمل بزرگترین خطا بوده و توحید در همه ابعاد حتی در قانون گذاری باید رعایت شود، همچنین خداوند راه سعادت و شقاوت را پیش روی انسانها باز می گذارد تا خودشان انتخاب کنند، اگر در جریان واقعه ای حق یا حقوقی مطابق با خواست خداوند متعال نباشد، حتی اگر مردم بخواهند، آن حق مشروعیت ندارد./864/203/ب3

ارسال نظرات