۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۳۰۲۶۷۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ راه اندازی سامانه پاسخگویی به مسائل شرعی دفتر امام جمعه ارومیه، منزل مسکونی در ارومیه وقف ایتام و معلولان شد و آغاز به کار نمایشگاه کتاب ارومیه عناوین اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام اکبر نوروزنژاد، کارشناس مسائل دینی با اشاره به راه اندازی سامانه پاسخگویی به سوالات شرعی مردم استان آذربایجان غربی گفت: این دفتر با توجه به تقاضا و نیاز مردم استان در زمینه پاسخگویی به سوالات و مسایل شرعی، راهاندازی شده است.

 

وی گفت: فعلا این مرکز با توجه به حجم مراجعین به صورت تلفنی آماده پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی همشهریان می باشد اما با توجه به استقبال مراجعین ما به صورت حضوری و یا از طریق سایت اینترنتی به نشانی پایگاه اطلاع رسانی صبغه نیز می توانیم پاسخگوی سوالات همشهریان باشیم.

 

حجت الاسلام نوروزنژاد به بیان چگونگی ارتباط مردم آذربایجان غربی با دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی دفتر نماینده ولی فقیه در استان پرداخت و اظهار کرد: هموطنان می‌توانند با شماره تلفن‌های 32384087 تماس بگیرند و پاسخ سؤالات شرعی خود را دریافت کنند.

 

این کارشناس مسائل دینی گفت: در حال حاضر این مرکز روزانه پاسخگوی بیش از 100 تماس تلفنی است.

 

منزل مسکونی در ارومیه وقف ایتام و معلولان شد

حجت الاسلام عیسی برادری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه با اشاره به ثبت دو موقوفه جدید در هفته گذشته، گفت: یکی از این موقوفات منزل مسکونی به متراژ یکصد مترمربع به ارزش 5 میلیارد ریال است که وقف ایتام و معلولان شده است.

 

وی افزود: واقف خیراندیش ارومیه ای دیگری نیز منزل مسکونی اش را به عنوان دارالقرآن وقف کرد.

 

حجت الاسلام برادری افزود: این موقوفه جدید با متراز 100 مترمربع در جاده انهر ارومیه هفتمین موقوفه جدید ثبت شده در سالجاری است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه خاطرنشان کرد: پنج موقوفه جدید دیگر شامل چهار قطعه زمین با نیت ساخت پایگاه فرهنگی ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و مسجد و یک باب منزل مسکونی با نیت ایتام است که از ابتدای سال جاری تا کنون به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام برادری افزود: شهرستان ارومیه دارای هزار و 100 موقوفه و هفت هزار و 660 رقبه است که از این تعداد 217 موقوفه منفعتی است.

 

آغاز به کار نمایشگاه کتاب ارومیه

نمایشگاه کتاب ارومیه همزمان با نخستین روز از هفته کتاب در محل نمایشگاهی مجتمع فرهنگی هنری ارومیه دایر شده است.

 

در این نمایشگاه 50 ناشر استانی کتاب های خود را به علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی عرضه می کنند.

 

در این نمایشگاه که نمایندگی کتابفروشی ها نیز در آن حضور دارند، کتب با تخفیف 10 تا 30 درصد عرضه می شود.

 

گفتنی است، نمایشگاه کتاب ارومیه از ساعت 9 صبح تا 13 بعد از ظهر و 15 تا 19 عصر برای بازدید عموم دایر است./936/203/ب1

ارسال نظرات