۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۳۰۳۲۷۰
معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل:

حوزه های علمیه بهترین بستر گسترش اسلام ناب محمدی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل گفت: نیاز است از توان حوزه های علمیه و طلاب در راستای ترویج اندیشه های ناب دینی، مقابله با تهاجم فرهنگی و گسترش اسلام ناب محمدی بهره گیری شود.
معاون حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

حجت الاسلام نورالله براری معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، از برگزاری کارگاه تلبس ویژه طلاب خبرداد و تصریح کرد: این کارگاه آموزشی با حضور حدود صد نفر از طلاب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار می شود.


وی تصریح کرد: این کارگاه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته در دو نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل صورت می گیرد.


حجت الاسلام براری خاطرنشان کرد: برای این دوره اساتیدی از حوزه علمیه قم حضور دارند و در طول کارگاه به آموزش طلابی که شرایط لازم جهت تلبس دارند می پردازند.


معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل افزود: در این آموزشی پیرامون قداست لباس روحانیت، نحوه رفتار، خصوصیات طلبه ملبس، شیوه بیان و ارتباط با مردم مسائل آموزشی و مشاوره ای لازم مطرح می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حدود 150 طلبه در حوزه علمیه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل مشغول تحصیل هستند، گفت: این حوزه علمیه تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء درصدد اجرای برنامه های خود است.


حجت الاسلام براری با اشاره به این که توجه به فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اخلاقی از جمله رویکردهای این حوزه علمیه است، بیان داشت: در طول ایام سال دوره های مختلف علمی و فرهنگی برای طلاب برگزار می شود که با استقبال گسترده ای روبرو است.


معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) نیز در دو رشته تفسیر و کلام فعالیت دارد که در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانش پژوه و طلبه می پذیرد.


وی با بیان این که طرح ساخت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل به عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه آموزش عالی حوزوی شمال کشور در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: این مرکز در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع راه اندازی می شود که ظرفیت ایجاد 17 رشته تخصصی در آن وجود دارد.


حجت الاسلام براری تصریح کرد: مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل ظرفیت پذیرش و تحصیل حدود سه هزار نفر از طلاب و دانش پژوهان را دارد که راه اندازی آن می تواند نقش بسزایی در توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی داشته باشد.


معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: راه اندازی این مؤسسه آموزش عالی حوزوی می تواند اثرگذار در گسترش فعالیت های علمی، فرهنگی و تربیت نیروهای مبلغ باشد که ایجاد مرکز آموزش از راه دور زمینه استفاده علاقمندان سراسر کشور را از این مرکز فراهم می کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه های علمیه مرکزی برای پرورش عالمان دینی است، گفت: حوزه های علمیه از ظرفیت های ارزنده و والایی برخوردار هستند که ضرورت دارد به بهترین نحو ممکن از آن بهره گیری شود.


حجت الاسلام براری افزود: نیاز است از توان حوزه های علمیه و طلاب در راستای ترویج اندیشه های ناب دینی، مقابله با تهاجم فرهنگی و گسترش اسلام ناب محمدی بهره گیری شود./1314/302/ب3

ارسال نظرات