۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۶
کد خبر: ۳۰۳۲۷۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

جشنواره محمد پیامبر صلح، پاسخ دندان شکنی به بی حرمتی‌های بیگانگان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: در سال های اخیر اعتراضات و عکس العمل جامعه شیعی و غیر شیعی دنیا در حد بیانیه ها و پرداختن در رسانه ها بود و هیچ وقت تلاش نکردیم جواب توهین ها را از زاویه که خودشان و با دید هنر پاسخ دهیم که برگزاری جشنواره محمد پیامبر صلح جواب محکم و دندان شکنی به بی حرمتی های بیگانگان است.
مهدي حقيقي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي

مهدی حقیقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه 114 ثانیه ای «محمد (ص) پیامبر صلح » در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، بیان کرد: هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان نسبت به اسلام و پیامبر(ص)  وجود دارد از جمله کاریکاتورهایی که از سوی برخی نشریات بیگانه برعلیه پیامبر گرامی اسلام (ص) منتشر می شود که قلب همه مسلمانان و همه آزدای خواهان جهان را به درد آورد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: در سال های اخیر اعتراضات وعکس العمل جامعه شیعی و غیر شیعی دنیا در حد بیانیه ها و پرداختن در رسانه ها بود و هیچ وقت تلاش نکردیم جواب توهین ها را از زاویه که خودشان و با دید هنر پاسخ دهیم که برگزاری جشنواره محمد پیامبر صلح جواب محکم و دندان شکنی به بی حرمتی های بیگانگان است.

 

وی با تاکید بر این موضوع که برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح در معرفی سیره، سجایا و مقام والای آن حضرت بسیار مفید است، عنوان کرد: در این دوره حساس زمانی که فتنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اسلام شده است، بکوشیم تا در اولین دوره برگزاری، قدمی محکم و رو به جلو برداشته و با اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب، این جشنواره را در داخل و خارج از کشور نهادینه کنیم.

 

حقیقی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، انیمیشن و کیلیپ با محوریت تکریم و تبیین شخصیت حضرت ختمی مرتبت برگزار می شود ادامه داد: جایزه نفر نخست 20 هزار دلار، نفر دوم 10 هزار دلار و نفر سوم 5 هزار است.

 

وی با اشاره به جذابیت های جشنواره که چیزی فراتر از زندگینامه و تاریخ و رویدادها است افزود: یکی از بهترین کارها در این زمینه، تولید فیلم های کوتاه است تا در کمترین زمان، بهترین تاثیر را در میان مردم داشته باشد و به این سبب فیلم 114 ثانیه ای مد نظر است.

 

دبیر جشنواره محمد پیامبر صلح گفت: علاقمندان می توانند در موضوعاتی چون محیط زیست، صله رحم، شخصیت پیامبر(ص) و دوری از غیبت، دروغ، گذشت و فداکاری پیامبر و سایر موضوعاتی که قریب به 50 عنوان است نسبت به تهیه فیلم اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه سایت این جشنواره به همه زبان های دنیا وجود دارد و براساس نوع زبان فراخوان جشنواره در سایت قرار گرفته است افزود: مدت زمان فیلم ها 114 ثانیه است که از  تعداد سوره های قرآن الهام گرفته شده است.

 

ارسال 150 فیلم خارجی و بیش از 500 فیلم داخلی

وی با اشاره به ارسال 650 فیلم داخلی و داخلی به دبیرخانه این جشنواره گفت: از این تعداد 150فیلم از سایر کشورها و از ایران 500فیلم کوتاه 114 ثانیه ای به دبیرخانه ارسال شده است که تعداد قابل توجهی از این آثار مختص این جشنواره ساخته شدند.

 

حقیقی تجلیل از فیلمسازان که در بیست سال گذشته در زمینه قرانی فعالیت داشتند آقایان صالح مدرسه ای، منوچهر محمدی، شهریار بحرانی که هم فعالیت قرانی داشته و هم از خادمین قرآن هستند جزو خانواده ما به حساب می آیند را از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه این جشنواره دانست.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: از دیگر اهداف این جشنواره، تعمیم ارزش های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام(ص) زمینه سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه ها و آموخته های هنرمندان، جایگزینی آثار مثبت زندگی پیامبران الهی به جای تولید آثار سخیف در رسانه ها و شبکه های اجتماعی و قدردانی از هنرمندان و فیلمسازان دین مدار و منصف در ایران و جهان است.

 

وی یادآور شد: جشنواره ما تنها یک جشنواره ملی و داخلی نیست بلکه فراتر از آن فکر کرده ایم اگر نگاهی به پوستر و لوگوی جشنواره به همراه تیزرهایی که در این زمینه ساخته شده است بیندازیم به این مهم پی خواهیم برد.

 

دبیرجشنواره بین المللی محمد(ص)، پیامبر صلح در ادامه یادآور شد: جشنواره فیلم محمد(ص) پیامبر صلح یک نیاز برای سینمای ایران و سینمای جهان اسلام است و با حمایت و برنامه‌ریزی هدفمند و بلند مدت قطعا به یکی از جشنواره‌های معتبر و جریان‌ساز در کشور و منطقه تبدیل و جایگاه واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

 

شایان ذکر است، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دبیری مهدی حقیقی هشتم دی ماه سال جاری همزمان با هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت محمد (ص) تالار وحدت تهران برگزار و از در این مراسم از آثار برگزیده تجلیل می‌شود./842/302/ب3

 

ارسال نظرات