۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۳۰۳۶۴۸
دبیر شورای فرهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

250 روحانی در اجرای برنامه های فرهنگی بنیاد مسکن کشور فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگی و ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از 250 روحانی در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی بنیاد مسکن در سطح کشور فعالیت می کنند.
حجت الاسلام شهرابي- ديدار با مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام صادق شهرابی، دبیر شورای فرهنگی و ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، عصر امروز در دیدار با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به فعالیت های فرهنگی بنیاد مسکن در استان های مختلف کشور، اظهار کرد: نظارت، سیاست گذاری و برنامه ریزی در زمینه مسائل فرهنگی و ارتقای باورهای دینی در بین مدیران و کارکنان بنیاد مسکن و خانواده های آنها از جمله برنامه های این شورا است.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کنار اجرای طرح های فنی و عمرانی، برنامه های فرهنگی ارزشمندی نیز انجام می دهد، افزود: در این راستا اقداماتی نظیر برپایی کلاس های آموزشی و عقیدتی، طرح های ترویج و توسعه فرهنگ نماز و برنامه های ارتقای سطح فرهنگ اعتقادی کارکنان بنیاد و همسران و فرزندان آنها انجام می شود.

 

حجت الاسلام شهرابی خاطرنشان کرد: عمران روستایی، ساماندهی به امور روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، سنددار کردن اراضی، مقاوم‌سازی و بهسازی منازل روستایی، ساخت مسکن ویژه افراد کم درآمد در شهرهای کم جمعیت، توسعه حساب صد امام(ره) و ساخت مسکن محرومان از مهم‌ترین وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در اجرای تمامی این فعالیت ها، پیوست فرهنگی نیز لحاظ می شود.

 

وی با بیان اینکه در این رابطه حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی برای ترویج و توسعه فرهنگ دینی برنامه های متعددی را اجرا می کند، اضافه کرد: اجرای برنامه های ترویجی نماز، ارتقای سطح دانش و بینش اسلامی، کلاس های آموزشی احکام و تفسیر قرآن و دوره های اعتقادی برخی از برنامه های این نهاد در راستای تقویت بعد معنوی مدیران و کارکنان این نهاد و خانواده و فرزندان آنها محسوب می شود.

 

حجت الاسلام شهرابی با اشاره به فعالیت 252 روحانی در حوزه نمایندگی ولی فقیه بنیاد مسکن و اجرای برنامه های فرهنگی در این نهاد، افزود: در خراسان شمالی نیز پنج روحانی در مرکز و شعب شهرستانی بنیاد مسکن در بخش فرهنگی فعالیت می کنند.

 

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای با ستاد عالی اقامه نماز کشور به منظور ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین مدیران و کارکنان بنیاد مسکن و خانواده و فرزندان آنها خبر داد و گفت: در این زمینه نیز 25 برنامه مختلف در بخش مدیریتی، فرهنگی، سخت افزاری و غیره پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام شهرابی در ادامه با یادآوری سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیش بینی پیوست فرهنگی در کنار تمامی پروژه های عمرانی و اقتصادی، اظهار کرد: در این زمینه بنیاد مسکن یکی از نهادهای پیشرو محسوب می شود به گونه ای که اکنون پیوست فرهنگی برای تمامی طرح های عمرانی و توسعه ای این نهاد لحاظ می شود.

 

دبیر شورای فرهنگی و ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غالب طرح های این نهاد در روستاها اجرا می شود، روحانیان این نهاد با حضور در روستاها بر تطابق فرهنگی و اسلامی طرح های عمرانی از جمله مسجدمحوری در اجرای پروژه ها نظارت می کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات