۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۳۰۳۷۲۱
مدیر بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد؛

دفاتر مراجع تقلید حامی مراکز پاسخگویی به سؤالات شرعی باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی دفتر مقام معظم رهبری گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی باید بر اساس مراجع تقلید مخاطبانشان، به سؤالات شرعی آنان پاسخ دهند؛ دفاتر مراجع عظام تقلید کمک حال مراکز پاسخگویی برای پیشبرد اهداف و دغدغه‌های دینی آنان باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمد رضايي، مدير دفتر استفتائات و مطالعات فقهي دفتر آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی دفتر مقام معظم رهبری در نشست هم اندیشی مدیران مراکز بزرگ پاسخگویی به احکام دینی که در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.
 
وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: مراکز پاسخگویی به سؤالات شرعی، زحمات بسیاری کشیده و طرح‌های سنگینی در دستور کار خود دارند که اگر در این زمینه با یکدیگر مرتبط و هماهنگ نباشند، دچار موازی کاری شده و از نتیجه‌های کمتری برخوردار می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این‌که مراکز پاسخگویی به سؤالات شرعی و ستاد ترویج احکام به صورت فرامرجعی کار می‌کنند، گفت: دفاتر مراجع عظام تقلید کمک حال مراکز پاسخگویی برای پیشبرد اهداف و دغدغه‌های دینی آنان باشند.
 
افزود: امروز برخی از افراد به صورت شخصی به دنبال پاسخگویی به مسائل شرعی هستند و یا این‌که کتابی پر از ایراد محتوایی و با عنوان احکام دین منتشر می‌کنند؛ ما به دنبال این هستیم که ستاد ترویج احکام، پاسخگویی به مسائل شرعی را ساماندهی کند. 
 
مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی باید متون مورد تأیید دفاتر مراجع عظام تقلید استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: اساس برگزاری این نشست، برای تقسیم کار است؛ موضوعاتی را اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی، موضوعاتی را حرم مطهر حضرت معصومه(س)، موضوعاتی را سازمان تبلیغات اسلامی و موضوعاتی را نیز سایر مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی پیگیری و در خصوص آنان تحقیق انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی تأکید کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی باید آرای همه مراجع در خصوص مسائل شرعی را جمع آوری کرده و از این طریق اقدام به پاسخگویی کنند.
 
وی با بیان این‌که دفاتر نماینده‌های ولی فقیه در استان‌ها قرار است که به صورت ویژه اقدام به پاسخگویی مسائل شرعی کنند، عنوان کرد: کار اصلی دفاتر مراجع عظام تقلید، پاسخگویی به مسائل شرعی است و نباید این‌گونه قیاس کرد که دفاتر نمایندگان ولی فقیه نیز به همین قدرت و سرعت، سؤالات شرعی مخاطبان را پاسخ دهند.
 
گفتنی است، برگزاری این نشست در راستای ارائه گزارش کارهای جاری و در دست اقدام مراکز پاسخگویی به احکام دین و به جهت ایجاد هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری رقم خورد./997/پ202/ف2
ارسال نظرات