۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۳۰۴۱۰۴
امام جمعه موقت کرمانشاه:

قلب مسلمانان جهان به هم پیوند خورده است/ خدا ترس مسلمانان را در قلب دشمنان قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمانشاه در مراسم بزرگداشت پنجمین شهید مدافع حرم کرمانشاه، گفت: قلب مسلمانان جهان به هم پیوند خورده و این پیوند برادری که مبتنی بر آیات الهی است از هم گسسته نمی شود.
حجت الاسلام حجتي بزرگداشت شهيد ستار عباسي بزرگداشت شهيد ستار عباسي بزرگداشت شهيد ستار عباسي بزرگداشت شهيد ستار عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم بزرگداشت پنجمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان و عموم مردم در مسجد آیت الله بروجردی کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه با حضور در این مراسم عنوان داشت: نزدیک ترین اصحاب پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) بود اما امروز برخی حضرت فاطمه (س) را صحابی نمی دانند، امام علی (ع) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را صحابی نمی دانند.


وی افزود: این اصحاب در زندگی و در شهادت بسیار محترم بودند، سبک زندگی و سیره آن ها بسیار محترم است اما متأسفانه امروز برخی احترام حرم آن ها نگه نداشته و هتک حرمت می کنند.


امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم اظهار داشت: برخی جوانان با ایثارگری از حریم مقدس اهل بیت دفاع می کنند، تمام هم و غم آمریکایی ها، انگلیسی ها و غربی ها این است که اسلام و قرآن را از میان بردارند و از بین ببرند.


حجت الاسلام حجتی بیان داشت: برخی افراد غافل هستند، هدف اصلی مستکبران سوریه و یمن نیست، بلکه در صورتی که قدرت یابند هدف آن ها هتک حرمت به مکه و مدینه است، اقدامات اخیر در عربستان عمدی بوده و افراد بیگناه بسیاری را که در حال قربانی کردن بودند، قربانی کردند، این اقدامات سهوی نیست.


وی ابراز داشت: آمریکایی ها به داعش سلاح می رسانند و زیربنای سوریه را تخریب می کنند، سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان و هندوستان و لبنان مرز مملکت ما هستند، به همین دلیل افرادی مرزهای مملکت ما را حفظ می کنند، یک قسمت از مصارف ذکات مصرفی است که باید به افراد داده شود تا از مرز کشور و تمامیت ارضی کشور دفاع کنند ولو این که آن افراد کافر باشند.


امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم عزت و حرمت و شرف دارند، آن ها پیامی به کشور های غربی رسانند و آن این که قلب مسلمانان به هم پیوند خورده و این پیوند برادری که مبتنی بر آیات الهی است را حفظ خواهند کرد.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: آمریکایی ها و غربی ها تصور نمی کردند که نیروهای ایران حتی در سوریه هم به دفاع بپردازند، خداوند به مسلمانان هیبت داد، خدا ترس مسلمانان را در قلب دشمنان قرار داد زیرا جنگ ما برای حفظ دین و آرمان ها است و نه برای تمتعات دنیوی.


حجت الاسلام حجتی گفت: دفاع بر همه ما واجب است و از جهاد جداست، جهاد بر زن واجب نیست اما دفاع بر زن و بچه و مرد واجب است.


وی ابراز داشت: شهدای مدافع حرم سعادتمند هستند، خوشا به سعادت آن ها و خوشا به سعادت خانواده های آن ها، ما شهید می دهیم اما مملکت خود را حفظ می کنیم، دین خود را حفظ می کنیم، قلب های ما برای اسلام می تپد، انقلاب ایران به تمام نقاط جهان صادر شده است و این صدور انقلاب به معنای بیداری و مقاومت مستضعفان در مقابل مستکبران جهان است./857/202/ب3

ارسال نظرات