۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۳۰۴۱۲۰

نخستین شماره پژوهش‌نامه «علوم حدیث تطبیقی» راهی بازار نشر شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین شماره پژوهش‌نامه «علوم حدیث تطبیقی» از سوی انتشارات جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم منتشر شد.
انتشارات جامعه المصطفي صلي الله عليه و آله و سلم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین شماره پژوهش‌نامه «علوم حدیث تطبیقی» از سوی انتشارات جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم منتشر شد.

 

حجت‌الاسلام محمد صیادی گفت: این مجله در قالب دوفصلنامه در حال انتشار است و جلد نخست آن چاپ شده است و در حال تدوین مطالب برای جلد دوم هستیم.

 

وی اظهار کرد: تسامح فضایل نگاران در روایات فضایل اهل بیت(علیهم السلام) نوشته محمدکاظم رحمان ستایش و سیدحیدر طباطبایی حکیم، از جمله مقالاتی است که در این شماره به آن پرداخته شده است.

 

به گفته وی، مقالات قواعد شناسایی احادیث سیره نزد فریقین نوشته مهدی مهریزی و غلامحسین میر و نقش امام صادق(علیه السلام) در الغاء منع تدوین حدیث از منظر فریقین نوشته مهدی رستم نژاد نیز در این شماره از مجله درج شده است.

 

حجت‌الاسلام صیادی یادآور شد: عقیده راوی و اثر آن در پذیرش روایت نوشته حکمت جارح، بررسی روش حاکم نیشابوری در تصحیح روایات فضائل نوشته یحیی الدوخی و بررسی دیدگاه ینبل در ارتباط با اسناد حدیث، از دیگر مقالاتی است که در این شماره به آن پرداخته شده است.

 

این نشریه از سوی انتشارات جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و با همکاری برخی از استادان این نهاد علمی منتشر می‌شود./998/د102/ق 

منبع: جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم

ارسال نظرات