۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۳۰۴۴۰۲
شیخ نعیم قاسم:

اقدامات طایفه گرایانه در کشور مانع انتخاب رییس جمهور شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر لزوم کنار گذاشته شدن اقدامات طایفه گرایانه از سوی مسؤولان لبنانی خاطر نشان ساخت که این اقدمات مانع از انتخاب رییس جمهور در کشور شده است.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم یادبود شهدای این حزب گفت: کرامت ملت لبنان اجازه نمی دهد که کشورشان زیر یوق استعمارگران  و بیگانگان اداره شود. لبنان نباید اسیر سرمایه نفت خود باشد و تنها راه برون رفت از بحران های کنونی تمسک به اصل مشارکت ملی است.


وی افزود: احترام به قانون و میثاق های ملی و طایفه ای یک ضرورت است. روابط بین طایفه های موجود در کشور باید بر اساس قانون باشد تا کسی به خود اجازه ندهد که به حقوق دیگری تعرض کند.


معاون نصرالله تصریح کرد: اینکه در سخنان مسؤولان حرف از گفتمان ملی و اتحاد است،  بسیار امر مطلوبی است اما تا این مساله وارد  در تعامل مسؤولان نشود ارزش اصلی خود  را پیدا نمی کند. تا زمانیکه اقدامات طایفه گرایانه مسؤولان مبنای کار قرار گیرد، نمی توان به یک جمع بندی مطلوب برای انتخاب رییس جمهور رسید.


نعیم قاسم تاکید کرد: اقدامات ارزنده رزمندگان مقاومت جای قدردانی دارد. مقاومت علی رغم وجود اعتراض هایی از سوی داخل با تمام توان به وظیفه خود در سوریه ادامه می دهد و تا استقرار کامل امنیت و آرامش در سوریه دست از تلاش و مبارزه با تکفیری ها برنمی دارد.


این روحانی لبنانی در پایان خاطر نشان کرد: اگر اقدامات مقاومت در مقابله با تکفیری ها نبود و آزادسازی مناطقی چون عرسال و قلمون انجام نمی شد، امروز باید شاهد جولان تکفیری ها در کشور می بودیم. اگر دروازه های شرقی کشور بر روی عناصر تروریستی تکفیری بسته نمی شد، هیچ خیابانی در شهرهای لبنان از وجود ماشین های بمب گذاری شده در امان نبود./1321/ب902/د

ارسال نظرات