۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۰۴۸۶۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین:

اربعین نمایش وحدت حول محور ولایت و قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین گفت: در اربعین زائران امام حسین(ع) می‌توانند پیام‌هایی را به جهانیان معرفی کنند و با نمایش وحدت حول محور ولایت از اسلام و قرآن حمایت کنند.
حجت الاسلام رضا کاظم لو حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت الاسلام رضا کاظم لو مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به راهپیمایی میلیونی زائران ابا عبدالله حسین(ع)، گفت: اربعین در مکتب اهل بیت(ع) جزئی از ویژگی‌های یک مومن است و زیارت اربعین بسیار سفارش شده است.

 

وی با بیان این‌که توجه به اربعین نشانی از مسلماینی است، افزود: در اربعین شور و استقامت وجود دارد و در این روز ما یاد و خاطره امام حسین(ع) را زنده نگه می‌داریم و از آرمان‌های امام و شهدای کربلا حمایت می‌کنیم.

 

حجت الاسلام کاظم لو با بیان این‌که اربعین برای درک حقیقت است، ابراز کرد: حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و توفان هایی که وجود داشت ایستادگی کردند و از اسلام و قرآن حمایت کردند.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: اگر بخواهیم اسلام زنده بماند باید مواظب محرم و صفر باشیم و حامی و مدافع ولایت باشیم و حقیقت را حفظ و امانتداری کنیم.

 

استاد حوزه علمیه اربعین را پاسداشت ارزش ها دانست و بیان کرد: اربعین حرکتی برای رسیدن به جامعه آرمانی است و زمانی به آن دست پیدا می‌کنیم که هزینه‌های بسیاری کنیم البته امام حسین(ع) بسیاری از، از خودگذشتگی‌ها و حمایت‌ها را کرده‌اند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین تاکید کرد: در اربعین زائران امام حسین(ع) می‌توانند پیام‌هایی را به جهانیان معرفی کنند و با نمایش وحدت حول محور ولایت از اسلام و قرآن حمایت کنند.

 

اربعین را به جهانیان بشناسانیم

وی یکی از دغدغه‌های امام حسین(ع) را ولایت دانست و تصریح کرد: اگر عده کثیری از مردم مسلمان نباشند با دیدن جمعیت عظیمی از مردم که عاشقانه و با حفظ نظم و احترام به یکدیگر برای زیارت امام حسین(ع) می‌روند قطعا بر آنها هم تاثیر مثبتی خواهد گذشت.

 

حجت الاسلام کاظم لو در پایان گفت: شرکت کنندگان در اربعین تنها نباید به فکر کمک از دیگران باشند بلکه به دیگران هم کمک کنند در این صورت است که اربعین جهانی می‌شود و ما باید در اربعین وحدت و کمک به دیگران را به جهان معرفی کنیم./838/302/ب1

ارسال نظرات