۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۰۵۳۶۴

ارائه ده‌ها خدمت فرهنگی در موکب اربعین مسجد مقدس جمکران

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: اقدامات فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران در چهار بخش قرآن و عترت، پاسخگویی و مشاوره، کودک و همچنین سخنرانی و مداحی به زائران پیاده روی اربعین ارائه می‌شود.
مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که موکب مسجد مقدس جمکران با هدف نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) و خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین (علیه السلام) در کنگره عظیم اربعین در حد فاصل بین نجف تا کربلا برپا شده است، عنوان کرد: هر ساله، میلیون‌ها زائر در همایش بین‌المللی پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند و مردم شریف عراق در این ایام به نحو شایسته‌ای از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.



وی بیان کرد: یکی از وظایف خادمان فرهنگی در ایام اربعین این است که در کنار ارائه خدمات رفاهی به فعالیت‌های فرهنگی بپردازند و در جهت معرفت‌افزایی و بصیرت‌بخشی زائران گام بردارند تا در ثواب پیاده روی اربعین سهیم باشند.



معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: خادمان مسجد مقدس جمکران در موکب مسجد مقدس جمکران تلاش می‌کنند که علاوه بر خدمات رفاهی، از ظرفیت عظیم همایش پیاده روی اربعین استفاده کنند و جهت معرفی آموزه‌های اسلام ناب، پاسخگویی به نیاز‌های معرفتی زائران و ترویج فرهنگ مهدویت فعالیت می‌کنند.

فعالیت موکب مسجد مقدس جمکران در چهار بخش فرهنگی
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اقدامات فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران، گفت: اقدامات فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران در چهار بخش قرآن و عترت، کودک، پاسخگویی و مشاوره و همچنین سخنرانی و مداحی به زائران پیاده روی اربعین ارائه می‌شود.


وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی موکب مسجد مقدس جمکران، بیان کرد: در موکب مسجد مقدس جمکران، کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان برجسته برگزار می‌شود، همچنین برگزاری محافل و مسابقات قرآنی از جمله برنامه‌های قرآنی این موکب است.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: در این موکب، تلاوت زنده اذان‌گاهی توسط قاریان ممتاز صورت می‌گیرد، همچنین نماز جماعت در سه وعده اقامه می‌شود، تصحیح الصلاه، آموزش نماز، بیان احکام متناسب با ایام اربعین، احکام مسافر و ...از دیگر اقدامات فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران در بخش قرآن و عترت است.



پاسخگویی به شبهات مهدویت به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی در موکب
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که بخش مشاوره و پاسخگویی از دیگر اقدامات فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران است، تصریح کرد: در این موکب، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی و همچنین پاسخگویی به شبهات مهدویت به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی صورت می‌گیرد.


وی با اشاره به این که در موکب مسجد مقدس جمکران، فعالیت‌های تبلیغی چهره به چهره صورت می‌گیرد، ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره ای با رویکرد سبک زندگی و همچنین برگزاری نشست‌های صمیمی و حلقه‌های معرفت از جمله برنامه‌های فرهنگی موکب در بخش مشاوره است.



معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران یادآور شد: خادمان فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این موکب، به معرفی جایگاه و تاریخچه مسجد مقدس جمکران برای زائران می‌پردازند، همچنین متبرکات و هدایای فرهنگی در این موکب توزیع می‌شود.



فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان؛ زمینه رشد و شکوفایی معنوی نسل آینده
حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: از آنجا که کودکان و نوجوان نیز در کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین حضور دارند، فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در این مسیر می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی معنوی این نسل را فراهم کند.


وی افزود: توزیع اقلام فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات قرآنی، قصه‌گویی، دل‌نوشته‌های کودکانه و همچنین ایستگاه نقاشی همراه با جایزه از جمله برنامه‌های فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران ویژه کودکان و نوجوانان شرکت کننده در همایش پیاده روی اربعین است.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این که زائران در موکب مسجد مقدس جمکران از سخنرانی سخنرانان و خطبا و همچنین مداحی مداحان بهره‌مند می‌شوند، گفت: در موکب مسجد مقدس جمکران جلسات سخنرانی با حضور خطبا و مداحان اهل بیت (علیهم السلام) برگزار می‌شود و زائران به ذکر توسل و مدیحه‌سرایی به ساحت مقدس اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) می‌پردازند./1323/د102/ف

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات