۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۳۰۵۳۷۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تقوا عامل خود کنترلی افراد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نمی توان برای اشخاص مامور گذاشت و کارها را کنترل کرد، اگر تقوا حاکم باشد خود کنترلی وجود دارد و هر کس به وظیفه خود به درستی عمل می کند.
ديدار مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در دیدار مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، اظهار داشت: آنچه می ماند خدمت به مردم است و گرنه مدیریت ها در حال تغییر و فنا هست.

 

وی افزود: کسانی که کار را برای خدا کرده اند، دلشان قرص است که به وظیفه عمل کرده و راحت هستند، برخی از مردم ممکن است که از ما انتقاد کنند و یا ما را طرد کنند، اما آنچه ارزش دارد و ماندنی است رضایت خدای متعال از ما است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در مجموعه هایی که مدیریت می کنیم شاه کلیدی وجود دارد که می تواند مشکلات را حل کند و برای ما پشتوانه عظیمی است، مساله معنویت و تقوا اگر در مجموعه ما حکم کند و از در و دیوار، کارکنان و مسؤولان رنگ خدایی ببارد، این مجموعه موفق شده و با در بسته مواجه نمی شود.

 

وی ادامه داد: اصل و محور عملی ما باید این باشد که در مجموعه مان روح ایمان و تقوا حاکم شود، چون اگر این مساله جا نیفتد نیروی ما هدر می رود و کار به جلو نمی رود، ما برای هر شخصی نمی توانیم مامور گذاشته و کارها را کنترل کنیم اما اگر تقوا حاکم باشد خود کنترلی وجود دارد و هر کس به وظیفه خود به درستی عمل می کند.

 

امام جمعه ارومیه داشتن روح خدایی را عامل غلبه بر سختی ها دانست و گفت: مقام معظم رهبری اینکه الان با این همه سختی و فشار می توانند به خوبی به وظیفه خود عمل کنند، سرّش در همین مساله است که با بالا رابطه شان را درست کرده اند.

 

وی افزود: اگر انسان عبادت های شبانه را داشته باشد، نیت را صادقانه کند و صادقانه وارد میدان شود و از خدا کمک بگیرد نصرت الهی را داشته باشد، می تواند ادعا کند که من مظاهر باطل را از بین می برم و حق را جانشین می کنم

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در استان ما شاخصه های توسعه بسیار پایین است و ما در رده های پایینی قرار داریم، راه های مواصلاتی ما حتی یک کیلومتر هم آزادراه ندارد، استان ما 900 کیلومتر مرز دارد و با سه کشورهم مرز هستیم اما راه درست و حسابی نداریم.

 

وی افزود: در آمار تصادفات جاده ای که داده اند کشته های ما خیلی زیاد است عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی یکی از دلایل است اما دلیل دیگر می تواند عدم وجود جاده های استاندارد جهت تردد باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، گفت: در مدتی که مدیریت دارید مرکز را توجیح کنید که در استان ما مشکلات و محرومیت های زیادی وجود دارد و شما باید تلاش تان را در این زمینه بیشتر کنید.

 

وی افزود: در روایات هیچ چیز به اندازه کمک به مردم در جلب رضایت الهی تاثیر ندارد، خدا این امکان را تا حدی در اختیار شما و مجموعه شما قرار داده است.

 

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: راه آهن که بحثی طولانی دارد، ساله های سال است که دنبال می شود، اما هنوز کار خاصی صورت نگرفته و خطوط هوایی ما هم خیلی مشکل دارند، در تبریز هر روز چند پرواز به نقاط مختلف وجود دارد، ولی در ارومیه هنوز مشکلات زیاد است و پروازها با سختی انجام می شود.

 

وی گفت: وضعیت مسکن مهر در شهر ما وضعیت اسفناکی دارد، باید مردم را کمک کرد تا سر و سامانی بگیرند، شما با تجربه ای که دارید امیدواریم موثر باشید.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی از مباحثی که اعتماد مردم را بالا می برد، بحث عدالت و مساوات است که در برخی از مباحث خیلی نمود دارد، مثلا در جریمه کردن، پلیس یکی را جریمه می کند یکی را نه، این بد است، اما نمود آن از اقدامات دیگری مانند در اختیار سران و اشخاص زمین های دولتی را قرار دادن و مانند آن خیلی نمود دارد.

 

وی افزود: تبدیل زمین مسکونی به تجاری و دادن امتیازات به مسؤولان احساس مردم را دگرگون می کند، اما اگر مساله عدالت رعایت شود فرقی بین من امام جمعه با یک کشاورز معمولی نیست، وقتی مردم ببینند که یک مسؤول به راحتی منابع و امکانات فراوانی در اختیارش قرار داده شود ولی دیگران از آن محروم باشند، از انقلاب و نظام اسلامی ناامید می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: بحث فساد که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره فرموده اند و گویا از مسؤولان در عرصه رعایت عدالت ناامید شده اند، اگر این مساله را پخش کنید در مجموعه ادارات و نهادها نمود پیدا می کند./936/202/ب1

ارسال نظرات