۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۳۰۵۹۴۷
مدیرکل اوقاف اردبیل:

مراسم اربعین نماد واقعی وحدت و یکپارچگی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل مراسم اربعین حسینی را نماد واقعی وحدت و یکپارچگی مسلمانان دانست و گفت: دشمنان اسلام نیز از اتحاد و یکپارچگی ملت های مسلمان زیر بیرق اهل بیت(ع) در هراس هستند.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه ویژه روز اربعین در اردبیل با اشاره به اینکه در سطح کشور نهادهای مختلفی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین فعالیت‌های ارزشمندی را انجام داده‌اند، اظهار داشت: سازمان اوقاف بنا بر وظیفه ذاتی خود مبنی بر اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداران امام حسین(ع) و همچنین خدمت‌رسانی به زائران آن حضرت ستاد اربعین را تشکیل داده است.

 

وی افزود: سازمان اوقاف موکب‌هایی را برای خدمت‌رسانی در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه برپا کرد و استان‌های ایلام و خوزستان به عنوان مجری این خدمت‌رسانی و باقی استان‌ها به عنوان پشتیبان فعال شده اند که به همین منظور اوقاف استان روز گذشته بیش از 10 تن محموله شامل مواد غذایی به استان ایلام ارسال کرد.

 

حجت الاسلام قیامی با بیان اینکه اوقاف بیش از یک ماه برای خدمت‌رسانی، برنامه‌ریزی کرده‌است، تصریح کرد: در قالب ستاد اربعین در این سه نقطه مرزی در مسیر رفت و برگشت زائران اربعین حسینی  خدمت‌رسانی و پذیرایی می شوند.

 

وی توزیع بسته های محصولات فرهنگی، برپایی خیمه‌های معرفت در مسیر پیاده روی و آمادگی بقاع متبرکه و حسینیه ها برای اسکان و پذیرایی از زائران را از جمله خدمات دیگر این ستاد عنوان کرد.

 

حجت الاسلام قیامی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین و مراسم جاماندگان مراسم اربعین در اردبیل، گفت: ما هم به عنوان قطره ای به سیل خروشان عاشقان امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین می پیوندیم و به گروه های تکفیری اعلام می کنیم که اقدامات وحشیانه شما ترسی در میان جوانان شیعه ایجاد نخواهد کرد و باعث کاهش جمعیت حاضر در این خیزش بزرگ انسانی نمی شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل با اذعان بر اینکه وقتی از بیرون به این صحنه نگاه می‌کنیم، از منظر سیاسی، اجتماعی و امنیتی قابل تحلیل است، خاطرنشان کرد: اگر تسهیلات فراهم شود، شاید در یک سالی جمعیت راهپیمایی اربعین به 40 الی50 میلیون هم برسد که آن سال هم خیلی دور نیست.

 

حجت اسلام قیامی افزود: با این جذبه‌ای که اربعین دارد با این نور قدسی ای که هاله اش بر کل منطقه حاکم است این امر بعید نیست که رفته رفته براین زائران افزوده شود و تامین امنیت این راهپیمایی بسیار سخت است، سال گذشته بحث اربعین در شرایطی مطرح شد که فکر می‌‌شد با تهدید های داعش مراسم اربعین دچار مشکل شود که اینگونه نشد پس می توان دریافت که راهپیمایی اربعین یک امر کاملا غیر عادی و الهی پر رمز و راز است./937/202/ب2

ارسال نظرات