۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۱۹۴
امام جمعه موقت تهران:

مردم جهان رفتار دوگانه غرب با تروریسم را درک می‌کنند/ عربستان دولتی قرون وسطایی و عقب افتاده است

خرگزاری رسا ـ آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر این‌که امروز غرب دچار تناقض شده است، گفت: غربی‌ها از طرفی از رژیم صهیونیستی و داعش حمایت می‌کنند و از طرف دیگر بیان می‌کنند که با تروریسم مبارزه می‌کنیم.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني آيت الله امامي کاشاني آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین از زمان امام محمدباقر(ع) بود و این‌که اربعین از نشانه‌های مؤمن شمرده شده است در حدیثی از این امام همام است.


وی با بیان این‌که اربعین با چنین ویژگی‌هایی در اربعین‌های دیگر ائمه نیست، گفت: آن حرکتی که امام حسین(ع) به وجود آوردند در دنیا بی نظیر است و ایشان دارای برجستگی‌هایی هستند که اربعین را خاص کرده است.


آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که تمام انبیا به مقابله با باطل پرداختند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) گرچه با باطل مبارزه کردند اما تنها مبارزه ایشان با کفر نبود بلکه با دشمنی مبارزه کردند که در قالب اسلام به میدان آمده بود و این مسأله اهمیت کار ایشان را می‌رساند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امروز نیز تکفیری‌ها و داعشی‌ها چنین وضعیتی را دارند، گفت: امروز یهود و مسیحیت می‌گویند ما حقیم و اسلام نیز خود را حق می‌داند اما آن‌ها شرایطی را به وجود آوردند و اسلام را در قالب کفر ریختند و گفتند این اسلام است.


وی با اشاره به این‌که ویژگی‌های داعش و بنی امیه یکسان است، گفت: داعش به اسم اسلام جنایت می‌کند و نماز جمعه نیز اقامه می‌کنند و از طرفی همه رفتارهای خود را به اسم اسلام می‌نویسند.


آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که در زمان امام حسین(ع) اصل اسلام در خطر و در حال تغییر بود، افزود: امام حسین(ع) با قیام خود محتوای اسلام را زنده کرد و ادعاهای دروغین را از بین برد.


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در عصر بنی امیه محتوای خطرناکی از دین ارائه و بشر را نا امید از رحمت پروردگار کردند اما امام حسین(ع) با این تفکرات مقابله کرد.


وی با بیان این‌که داعش روز به روز ضعیف تر می‌شود، گفت: اگر تفکر داعشی به نام دین مطرح شود بشر را مأیوس می‌کند که آیا این همه خشونت و جنایت محتوای اسلام است؟


آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: شبیه چنین تفکری در زمان بنی امیه بود و امام حسین بساط چنین تفکری را بر هم زدند و چون اسلام دین انسانیت است خون امام حسین دین و انسانیت را احیا کرد.


امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اربعین یک خصوصیتی دارد که حقیقت قیام امام حسین را متبلور می‌کند از این رو باید این حرکت، بزرگ داشته شود.


وی با بیان این‌که زیارت اربعین در گذشته به شکل کنونی نبود، ابراز کرد: این گستردگی امروز حرکت اربعین سبب بیداری اسلامی و بیداری جهانی می‌شود.


آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به تهدیدات دشمن برای اربعین حسینی، گفت: با این‌که دشمن تهدید کرده بود اما این مراسم با شکوه و عظمت برگزار شد و باید مقایسه‌ای بین این حرکت بزرگ با حرکتی که از سوی دولت قرون وسطایی و عقب افتاده سعودی که تنها با جمعیت دو میلیون نفری آن فاجعه و رسوایی را به وجود آورد، صورت گیرد.


وی همچنین افزود: مردم عربستان از حکام عقب افتاده سعودی جدا می‌شوند و این جدا شدن مردم از قدرت‌های ظالم و فاسد نشان دهنده بیداری در جهان است.


امام جمعه موقت تهران بیان کرد: باید از دولت عراق که امنیت را برقرار کردند و از مقام مرجعیت عراق که با تذکرات خود به امنیت این مراسم افزودند تشکر کرد.


وی با تأکید بر این‌که این حرکت باید جلو برود چون بزرگداشت مقام امام حسین سبب مبارزه با فساد و ظلم می‌شود، گفت: امام حسین(ع) و خط شهادت است که می‌تواند جلوی غرب و مستکبران عالم بایستد.


آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه نخست با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی، این نامه را شامل دو محور ایدئولوژی دینی و سیاسی دانست و ابراز کرد: ویژگی منحصر به فرد اسلام این بود که برخلاف دیگر ادیان که برای هدایت اقوام آمده بودند، برای هدایت بشریت و روشنگری آمده بود.


وی با تأکید بر این‌که امروز غرب دچار تناقض شده است، گفت: غربی‌ها از طرفی از رژیم صهیونیستی و داعش حمایت می‌کنند و از طرف دیگر بیان می‌کنند که با تروریسم مبارزه می‌کنیم.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امروز مردم جهان بیدار شده و این تضاد و تناقض را درک می‌کنند، افزود: مردم وقتی می‌فهمند که دولت‌های مستکبر از تروریست‌ها حمایت می‌کنند خود را از صف دولتمردانشان جدا می‌کنند.


آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به فراگیری اسلام و این‌که این دین جهانی خواهد شد، گفت: امروز جوانان جهان باید بیدار شوند و با ایجاد رابطه درست با دین اسلام با این تفکر تعامل برقرار کنند./927/پ201/ج1

ارسال نظرات