۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۳۰۶۵۱۱

دیدگاه حزب الله درباره مذاکره با جبهه النصره برای آزادی نظامیان

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از بی تفاوتی آمریکا نسبت به انتقال نفت عراق و سوریه از سوی داعش به ترکیه به شدت انتقاد کرد.
شيخ نبيل قاووق نايب رييس اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای مقاومت که در منطقه الجبل جنوبی برگزار شد، گفت: جبهه النصره یک گروه تکفیری تروریستی باقی خواهند ماند و مسؤولیت خون شهدای انفجارهای تروریستی در ضاحیه و ارتش لبنان بر عهده این جریان است.

 

وی درباره مذاکره با این جبهه برای آزادی نظامیان لبنانی تصریح کرد: این تبادل از ماهیت تروریستی جبهه النصره نمی کاهد و مبارزه با آن یک وظیفه ملی به شمار می آید. این مساله نشان دهنده رابطه تروریست های جبهه النصره با برخی جریان های داخلی و وجود پایگاهی برای تروریست ها در این کشور است.

 

حجت الاسلام قاووق افزود: مسؤولیت آزادی لبنان از لوث تکفیری ها بر عهده دولت است چرا که وجود این گروه ها در لبنان خطری بزرگ برای آینده لبنان محسوب می شود. کسانی که مخالف جنگ با تروریست ها بودند هم اکنون در برابر آزمون بزرگی قرار گرفته اند.

 

عضو ارشد حزب الله، آزادی نظامیان ربوده شده را مساله ای ملی عنوان کرد و اظهار داشت: ما نسبت به این خطر بی تفاوت نبوده و هیچ کس حق ندارد مذاکره با تروریست ها را بسته شدن پرونده جنگ با آنان بداند. عرسال، قلمون، رنکوس و یبرود نسبت به پیروزی ما بر تکفیری ها شهادت می دهد و اجازه برپایی پایگاه های تکفیری در مرز لبنان و سوریه را نخواهیم داد.

 

وی ادامه داد: در حالی که جنگ جدی با تکفیری ها را در پیش گرفته ایم، آمریکا جنگ فریبنده ای را علیه داعش و سایر گروه های تکفیری آغاز کرده و نسبت به 8500 نفت کش که از سوریه و عراق به سوی ترکیه روانه شده اند، بی تفاوت است.

 

حجت الاسلام قاووق تاکید کرد: آمریکا همچنان از داعش و جبهه النصره و احرار شام برای تضعیف مقاومت و سوریه مقاومت استفاده می کند. اما ما با اعتماد به نفس به این نبرد ادامه داده و تا تحقق پیروزی کوتاه نمی آییم./980/ب902/د

ارسال نظرات