۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۸۸۶
مدیر کل اداره اوقاف استان کرمان:

حقایق و نتایج مثبت وقف برای مردم مجهول باقی مانده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی با بیان این که حقایق و نتایج مثبت وقف برای مردم مجهول باقی مانده است، گفت: مهم ترین رکن در حوزه وقف اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این زمینه است.
حجت الاسلام قاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام قاسمی مدیر کل اداره اوقاف استان کرمان، امروز در سومین همایش وقف و رسانه در سالن اجتماعات کانون اندشه کرمان ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و مسؤولان مربوطه، اظهار داشت: مهم ترین رکن در حوزه وقف اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این زمینه است.

 

وی افزود: امروز شش هزار موقوفه در کرمان داریم که نشان می دهد کرمان در این زمینه فعال بوده است از این رو جزء استانهای تراز اول در زمینه وقف هستیم اما باید توجه داشته باشیم که نشر موضوع وقف از طریق رسانه ها از مسائل مهمی است که باید به آن بپردازیم چراکه نقش موثر رسانه ها و مطبوعات و خبرگزاری ها در تبیین مسائل بر کسی پوشیده نیست.

 

حجت الاسلام قاسمی عنوان داشت: واقعیت مطلب این است که حقایق و نتایج مثبت وقف برای مردم مجهول باقی مانده است از این رو برخی می گویند اوقاف در برابر آنچه وقف می کنیم چه خدماتی ارائه می دهد؟ که باید در پاسخ بگوییم که ما مأمور به انجام وظیفه هستیم که همان سامان دهی به امور وقف بر اساس نیاز جامعه است.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز کسی نمی داند که چه میزان از خدماتی که در جامعه از آن بهره مند می شوند؛ مربوط به وقف است؛ در حالی که درصد زیادی از فضاهای سبز سطح شهر و مدرسه ها و دانشگاه ها و حتی برخی ادارات دولتی که به مردم خدمات رسانی می کنند به برکت وجود موقوفات است از این رو باید در این زمینه به درستی اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند که وقف در تمام شئونات زندگی آنان ساری و جاری است.

 

مدیر کل اداره اوقاف استان کرمان بیان داشت: اگر رسانه حضور فعال در معرفی فرهنگ وقف داشته باشد؛ مردم درک بهتری از وقف و آثارش خواهند داشت و سایه وقف و نتایج آن را خواهند دید از این رو اگر همه ما متحد باشیم و تلاش کنیم؛ مردم به آثار وقف خوش بین تر خواهند شد.

 

وی ابراز داشت: در سال 93 و 94 تعداد 150 مورد وقفی داشتیم که 75 نفر واقف و 24 نفر از آنان بانوان بودند که نشان از توجه این قشر نسبت به امر وقف می باشد؛ البته بیشتر موقوفات مربوط به امور عام المنفعه بوده است از این رو اگر اطلاع رسانی صحیحی صورت پذیرد زمینه ها و بسترهای بهتری برای مصرف امور وقف شکل خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام قاسمی گفت: خوشبختانه امروز بهترین وقف‌ها در کرمان صورت گرفته که متاسفانه هنوز کافی نیست از این رو می طلبد که رسانه ها همیاری و تلاش بیشتری برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف داشته باشند تا آشنایی مردم با این امر موجب استقبال بیشتر آنان برای این امر خداپسندانه باشد./9703/202/ب1

ارسال نظرات