۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۰۶۹۴۷
رییس اداره اوقاف ناحیه دو اصفهان:

وقف پشتوانه اقتصادی دین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روح الأمین وقف را پشتوانه اقتصادی دین دانست و گفت: غرب می‌خواهد به ما حقوق بشر بیاموزد در حالی که در زمان اوج توحش غرب، در ایران موقوفاتی برای حمایت از حیوانات و محیط زیست به ثبت رسیده است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمدهادی روح الأمین، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان این‌که روز 27 صفر مصادف است با روز وقف، گفت: شعار هفته وقف همه واقف باشیم است، این به منظور فرهنگ سازی در وقف است، برخی فکر می‌کنند وقف تنها مختص به اغنیا و ثروتمندان است در صورتی که هرکس می‌تواند به اندازه وسع و توانایی خود در امر وقف سهیم باشد.

 

حجت الاسلام روح الأمین در ادامه افزود: هرکس می‌تواند بنابر دستور شارع یک سوم اموال خود پس از مرگ را وصیت کند برای وقف ولی بهتر است که وقف در زمان حیات انسان صورت بگیرد، وقف سنتی بسیار مهم و مؤثر است و به همین دلیل است که دشمنان علیه آن برنامه ریزی داشته‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: در زمان پهلوی دشمنان به دستگاه سلطنتی پهلوی دستور داده بودند تا جایی که می‌توانند موقوفات را از بین ببرند و از حیف و میل کردن آنها دریغ نکنند و همین بیانگر اهمیت وقف است، وقف در حقیقت پشتوانه اقتصادی دین است که می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

 

رییس اداره اوقاف ناحیه دو اصفهان با بیان این‌که وظیفه اداره اوقاف تولیت موقوفات عامی است که تولیت ندارد گفت: موقوفه‌هایی که تولیت داشته باشند از سوی همان تولیت اداره می‌شوند و اداره اوقاف نیز از آنها حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد، وقف تنها انفرادی نیست بلکه اشخاص می‌توانند به صورت دسته جمعی مال یا اموالی را در راه امور عام المنفعه و خیریه وقف کنند.

 

حجت الاسلام روح الأمین اظهار کرد: غربی‌ها می‌خواهند به ما حقوق بشر بیاموزند در حالی که بسیاری از موقوفات ما در راه امور بشر دوستانه و حتی حمایت از محیط زیست و حیوانات است، در دورانی که غرب در اوج توحش و وحشی گری بوده است موقوفه‌های در ایران ثبت شده است که هدف از آنها حمایت از حیوانات بوده است و این نشان از گستردگی منافع وقف دارد.

 

رییس اداره اوقاف ناحیه دو اصفهان با اشاره به وجود 68 امامزاده در اداره اوقاف ناحیه دو اصفهان تصریح کرد: تنها 16 امامزاده در این ناحیه دارای درآمد هستند، اداره اوقاف ناحیه دو اصفهان رتبه اول ساز و ساز ساختمان بقاع متبرکه در استان اصفهان را دارد و فعالیت‌های بسیاری خوبی در این زمینه انجام داده است.

 

وی از 7 وقف جدید به ارزش 35 میلیارد ریال در سال 94 در اداره اوقاف ناحیه دو اصفهان خبرداد و افزود: دو فقره از این موقوفات از سوی دو خانم خیر اصفهانی بوده است که یکی به دارالقرآن و در راستای تعالیم قرآنی اختصاص یافته و دیگری وقف برای روضه‌های حضرت زهرا (س) است./1304/202/ب1

ارسال نظرات