۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۷۴۹۳
مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه:

برخی با تأکید بر اسلام رحمانی به دنبال ترویج اسلامی آمریکایی هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه تأکید بر اسلام رحمانی توسط افرادی با نگاه خاص طرح ریزی شده که همان اسلام آمریکایی است، گفت: آنها می‌خواهند چهره‏ای دیگر از اسلام معرفی کنند تا هر کس می‏خواهد هر ظلمی به جامعه اسلامی روا دارد و در برابرش سکوت شود؛ این تفسیر آنها از اسلام رحمانی است، اسلامی که از روح دین بی‏خبر است.
اسلام رحماني

حجت الاسلام احمد شعبانی، عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه اسلام تنها نمی‏تواند یک چهره رحمانی داشته باشد، گفت: خداوند سبحان پیغمبر(ص) را با این دو صفت معرفی می‏کند « اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم » پیغمبر اکرم(ص) در مقابل دشمن محکم ایستاد و رحم و رحمتش بر مؤمنان بود و در آخر سوره آل عمران « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ‌ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ‌ لَعَلَّکُمْ‌ تُفْلِحُونَ‌ » ای کسانی که ایمان آورده‌اید! (در برابر مشکلات و هوسها) استقامت کنید! و در برابر دشمنان (نیز)، پایدار باشید و از مرزهای خود، مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید، این نشان می‏دهد از یک شدت و ایستادگی در مقابل دشمنان دین که این یکی از جنبه های دین اسلام است.

 

وی ادامه داد: خداوند تعالی در قرآن کریم می فرماید «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاتَعْلَمُونَ» برای شناخت اسلام و قرآن باید به اهلش رجوع کنید؛ بنابراین باید به کارشناسان دین و مکتب اسلام رجوع کرد و هر کس نمی‏تواند در مورد اسلام و قرآن اظهار نظر کند، دشمنان برنامه‏های بلند مدت برای نظام اسلام دارند حتی هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال می‏برند برای اینکه بر تفکر عموم مردم را به انحراف بکشانند.

 

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) تصریح کرد: برخی در کنج نشستن و دست از امور دنیای کشیدن و در حکومت دخالت نکردن و واگذاری آن به افراد خاص را اسلام رحمانی می دانند در حالی که این در واقع اسلام نیست؛ نمونه عملی اسلام در وجود نازنین پیغمبر(ص) و امیر المؤمنین(ع) مشاهده می‏شود و در ائمه(ع) که معلم قرآن شناخته می‏شوند، آیا زندگی اینها فقط یک بعد داشته است؟ پس غزوه های پیغمبر(ص) و امامان چه معنای می‏تواند داشته باشد.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان آیه « لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ » ابراز کرد: پیغمبر اسوه حسنه است ایشان در جایی که باید مهربان باشند، رئوف و مهربان بودند و پیروان ایشان هم باید اینگونه باشند.

 

وی افزود: در رابطه با جنبه دوم اسلام یعنی جهاد می‏توان به آیه « لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزِیزٌ » اشاره کرد که می فرماید به یقین ما فرستادگان خود را با دلایلى روشن (از منطق و معجزه) فرستادیم و با آنها کتاب (آسمانى) و وسیله سنجش (معانى و شناسایى حق از باطل و وزن اشیاء خارجى) فرو فرستادیم تا مردم (در زندگى دنیا) به قسط و عدل برخیزند، و آهن را (از مرحله امکان به حیطه وجود) فرو فرستادیم که در آن نیرویى سخت (در جنگ و دفاع) و منافعى (دیگر) براى مردم است و تا خداوند کسانى را که او و فرستادگانش را در نهان یارى مى‏دهند بشناسد (علم ازلی اش بر معلوم متأخر منطبق گردد)، که همانا خدا نیرومند و مقتدر شکست‏ناپذیر است.

 

مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه قرآن پیامبر(ص) را پیامبر رحمت معرفی می‏کند «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاّ رَحْمَةً لِلْعالَمِینَ» خاطرنشان کرد: ایشان در مقابل دشمن به شدت برخورد می‏کند بنابراین اگر جنبه رحمانی اسلام باشد باید پیامبر(ص) در مقابل دشمن ایستادگی نمی‏کرد؛ بنابراین ما هم باید بگذاریم کشور آمریکا به راحتی در ایران به اهداف خودش برسد.

 

حجت الاسلام شعبانی افزود: با طرح جریان اسلام رحمانی می‏خواهند جهاد، دفاع و شهادت را از اسلام بگیرند همان کاری که سعودی‏ها کردند و آیه های جهادی و شهادت طلبی را در کتاب‏های درسی دانش‏آموزان خود برداشته است، در واقع آنها می‏خواهند ایثار را از جامعه اسلامی دور‏ کند؛ با توجه کرد اسلام امام حسین(ع) نمی‏تواند فقط جنبه رحمانی داشته باشد و اسلامی که فقط جنبه رحمانیت داشته باشد می‏شود اسلام آل سعود. 

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در پایان گفت: اگر اسلام فقط رحمانی باشد، جهاد چه معنا دارد « فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما » خداوند مجاهدان را بر کسانی که جهاد نمی کنند برتری بزرگی داده است و شهادت چه معنا دارد « إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ » اینها جنبه ای از اسلام است ولی دشمن با ابزارهای مختلف می‏خواهد جهاد و مقاومت و شهادت طلبی را از جامعه اسلامی دور کند./875/ت302/ف2

ارسال نظرات