۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۸۲۰

همایش وقف و رسانه در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آخرین روز هفته وقف، همایش وقف و رسانه با حضور فعالان عرصه خبر و واقفان استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
همايش وقف و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی عصر امروز در همایش وقف و رسانه در تبریز اظهار داشت: وقف به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای اسلامی جهت رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دینی در جامعه شناخته می شود.

 


وی با بیان این‌که تعامل میان اصحاب رسانه و سازمان اوقاف رویکردی مناسب است که بایستی تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی در راستای ترویج فرهنگ وقف بهره‌مند شویم، بسیاری از ابهامات موجود برطرف خواهد شد.

 


لطیفی با بیان این‌‎که رسانه‌ها بایستی در حوزه وقف مطالبه‌گر باشند، تصریح کرد: وقف یک مسأله همگانی است و عواید آن شامل عموم جامعه است، به عبارت دیگر سنت حسنه وقف بهترین راه برای تحقق عدالت اجتماعی، امنیت و اقتصاد مقاومتی است.

 


وی با تأکید بر استحکام رابطه وقف و رسانه به عنوان یک نهاد مردمی گفت: دو راهکار مستقیم و غیرمستقیم برای ترویح فرهنگ وقف متصور هستیم که اثرگذاری هر یک متفاوت است، امروزه باید از زبان هنر و به صورت غیرمستقیم فرهنگ وقف در جامعه تبلیغ شود تا ماندگاری دراز مدت را شاهد باشیم.

 


مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی معرفی عرصه‌های جدید وقف مطابق با نیازهای روز، برجسته‌سازی موقوفات و کارکرد آن، ارائه الگوهای مناسب فرهنگی و اجتماعی، پاسخگویی به شبهات روز رایج و ایجاد رویکرد اجتماعی علیه غاصبان موقوفات را از جمله کارکردهای رسانه در ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد.

 


وی با تأکید بر این‌که وقف خود یک رسانه است و پیام‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف برای بشریت دارد، خاطرنشان کرد: هنرمندان و اصحاب رسانه نیز خود را وقف جامعه کرده‌اند تا با بهره‌مندی از بهترین شیوه‌های تبلیغی در راستای ترویج این سنت حسنه گام بردارند.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، مطبوعات و نشریات فعال در حوزه وقف تجلیل به عمل آمد./935/202/ب1

ارسال نظرات