۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۳۰۷۹۱۱

بیانیه آیت الله حیدری در پی حوادث اخیر کشور نیجریه

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیرامون حوادث اخیر کشور نیجریه و شهادت تعداد زیادی از شیعیان این کشور بیانیه ای صادر کرد.
آيت الله محسن حيدري ، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز،  آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز با صدور بیانیه ای حوادث تروریستی و شهادت تعداد زیادی از شیعیان کشور نیجریه را محکوم و یاری رساندن به این مسلمانان مظلوم و ستمدیده را خواستار شد.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حوادث تکان دهنده ای که در یکی دو روز اخیر در کشور نیجریه رخ داد، بیانگر توطئه ی خطرناک استکباری برای جلوگیری از رشد و گسترش اسلام اهل بیت «علیهم السلام» در قاره آفریقا است. انسان های ستمدیده آفریقایی فراوانی که راه رهایی خود را در گرو پیروی از اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و علی آله و سلم» که به برکت انقلاب اسلامی عالم گیر شده است، دیده اند و آمال و آرزوهای عدالت خواهانه خویش را در شخصیت هایی همانند امام خمینی «رحمه الله» و امام خامنه ای «مد ظله» یافته اند، با بصیرت و عشق فراوانی به اسلام اهل بیت «علیهم السلام» گرایش پیدا کرده اند.

 

در این میان میلیون ها نفر از مردم نیجریه گوی سبقت را از دیگران ربوده اند. نماد این حرکت الهی در شخصیت کم نظیر عالم ربانی شیخ ابراهیم زکزاکی تجلی پیدا کرده است.

 

وی که در ابتدای انقلاب براثر اعتقاد عاشقانه به اسلام و تشیع گرویده و پس از تحصیل در حوزه علمیه، علم دعوت به اهل بیت «علیهم السلام» را در آن کشور به دوش کشید.

 

این دعوت توسط حدود 10 میلیون نفر از مردم نیجریه مورد استقبال قرار گرفت، به دنبال آن، مظاهر تشیع مثل مثل غدیر، عاشورا، اربعین، نیمه شعبان و نیز نمادهای ضد استکباری و صهیونیستی مثل روز جهانی قدس در آن دیار نهادینه گردید.

 

در مقابل این حرکت الهی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران تکفیری خشمگین شده و حوادث تروریستی وحشتناکی را در یکی دو سال اخیر برای ایجاد رعب و وحشت در میان شیعیان نیجریه به وجود آورده اند.

 

از یک سو نیروهای تکفیری معروف به بوکو حرامی ها که وابسته به کشورهای حامی تروریسم تکفیری اند و از سوی دیگر ارتش وابسته به صهیونیسم، حوادث ظالمانه را در به خاک و خون کشیدن جمعی از شیعیان مظلوم نیجریه پدید آوردند.

 

از جمله حمله آنها به راهپیمایی روز جهانی قدس بود که جمعی از شیعیان از جمله فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی و در چندین تهاجم به مساجد و حسینیه ها جمع زیادی را به خاک و خون کشیدند اخیراً شیعیان شهر زاریا در نیجریه که مشغول عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام رضا «علیه السلام» در حسینیه بقیه الله بودند، مورد تهاجم ارتش نیجریه قرار گرفته و پس از به شهادت رساندن صدها نفر از آنها، به خانه رهبر دینی آنان یورش بردند.

 

از قرار اطلاعات واصله همسرش مجروح و دو تن از فرزندان وی را به شهادت رسانده، خانه اش را به آتش کشیده و او را زخمی نموده و به زندان انداخته اند.

 

یقیناً حوادث مزبور ظلم آشکاری است که به آن مسلمانان ستمدیده نیجریه ای صورت گرفته است.در شرایطی که سازمان ملل و تشکیلات مدعی حقوق بشر از خوف جریانات صهیونیستی دم فرو بسته اند، برهمه مسلمانان آزاده و عدالت محور واجب است که به یاری آن مظلومان بشتابند. حداقل با صدور بیانیه های اعتراض آمیز فریاد خود را در راستای حمایت از آن ستم دیدگان و محکومیت اقدامات تروریست ها و جنایتکاران بلند سازند.

 

 

در پایان این فراز «دعای افتتاح» را برای دفع شر از آن همکیشان مظلوم از اعماق قلوب زمزمه می کنیم: «اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا، صلواتک علیه و اله، و غیبه ولینا[امامنا]، و کثره عدونا، و قله عددنا و شده الفتن بنا، و تظاهر الزمان علینا، فصل علی محمد و اله[آل محمد] و اعنا علی ذلک بفتح منک تعجله و بضر تکشفه و نصر تعزه و سلطان حق تظهره، و رحمه منک تجللناها و عافیه منک تلبسناها، برحمتک یا ارحم الراحمین.»

محسن حیدری

نماینده مردم خوزستان د رمجلس خبرگان رهبری

2ربیع الاول 1437/23 آذر 1394

گفتنی است در حوادث اخیر کشور نیجریه بسیاری از شیعیان این کشور به شهادت رسیده و شیخ ابراهیم زکزاکی نیز توسط نیروهای نظامی مجروح شده و به اسارت در آمد./9456/102/ب1

ارسال نظرات