۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۱۴۷
امام جمعه سرپل ذهاب:

پرداخت زکات تعدیل کننده و موازنه بخش اقتصاد کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر مسؤولان در ارتقای سطح پرداختی زکات در کشور گفت: پرداخت زکات تعدیل کننده و موازنه بخش اقتصاد کشور است.
حجت الاسلام صفدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب ظهر امروز با حضور در نشست ستاد احیای زکات این شهرستان اظهار داشت: زکات یکی از فرایض مؤکد دین اسلام بوده و توجه و اهتمام به آن از وظایف مسلمانان است.


حجت الاسلام صفدری ادامه داد: توجه همه افراد جامعه به پرداخت زکات و احیای این فریضه الهی در سطح وسیع، موجب ریشه کن ساختن فقر شده و تعادل اقتصادی را در جامعه بوجود می آورد.


امام جمعه سرپل ذهاب تصریح کرد: قشر ضعیف جامعه که از نظر مالی درمضیغه هستند، حق برخورداری از حقوق مساوی با دیگران را دارند و این امر در صورت پرداخت زکات توسط افراد جامعه محقق خواهد شد.


وی بیان داشت: نقش دولت را در ایجاد تعادل اقتصادی نمی توان نادیده گرفت اما در این راه به مشارکت های مردمی نیاز است، اگر مردم خود گام در راه حل مشکلات اقتصادی بگذارند قطعا شاهد معضلی در این زمینه نخواهیم بود.


حجت الاسلام صفدری تأکید کرد: متأسفانه اکنون شاهد اختلاف طبقاتی عمیقی در سطح جامعه هستیم و این امر نشان دهنده بی توجهی مردم به فریضه زکات بوده و این اختلاف در صورت اصلاح نشدن فرهنگ جامعه به سوی پرداخت زکات اموال، روز به روز بیشتر می شود تا جایی که برخی افراد از عهده تأمین مخارج نیازهای ابتدایی زندگی خود بر نمی آیند.


امام جمعه سرپل ذهاب گفت: زکات تعدیل کننده و موازنه بخش اقتصاد کشور بوده و اختلافات طبقاتی را کاهش می دهد، در سال جاری پرداخت زکات در سرپل ذهاب متعادل و مناسب بود اما باید تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.


وی در پایان نقش مسؤولان را در ارتقای سطح پرداختی زکات مهم خواند و عنوان داشت: مسؤولان باید با اجرای برنامه های فرهنگی مناسب رغبت بیشتری در میان مردم به پرداخت زکات ایجاد کنند، زکات نقش مهم و اثرگذاری در تطهیر قلوب انسان ها ایفا می کند تا جایی که افرادی که اهتمام ویژه به پرداخت زکات دارند از آرامش بیشتری در زندگی و قلب خود برخوردارند زیرا زکات موجب تزکیه نفس و تطهیر زندگی افراد می شود./857/202/ب3

ارسال نظرات