۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۰۸۷۱۲

اعتراض شدید معاون رییس پارلمان عراق به حمله جنگنده‎های آمریکا به نظامیان عراقی

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس پارلمان عراق از حمله هوایی آمریکا به نظامیان عراقی که منجر به کشته شدن 9تن از آنان شده است، به شدت انتقاد کرد.
همام حمودي، معاون رييس پارلمان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق امروز طی پیامی از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خواست که تحقیقات شفافی را پیرامون حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع نظامیان عراق و کشتار تعدادی از آنان در نزدیکی منطقه فلوجه انجام دهد.

 

وی افزود: نخست وزیر عراق موظف است که مردم را از علت‎های چنین حادثه‎ای مطلع و عاملان آن را مجازات کند.


معاون رییس پارلمان عراق تاکید کرد که باید تدابیر لازم را برای ممانعت از تکرار چنین اقدام‎های بسیار خطرناک و غمبار صورت گیرد.


وی خواسته خانواده شهدا برای اطلاع از علل شهادت فرزندانشان را به حق دانست و ادامه داد که باید حفظ جان مجاهدان از اولویت‎ها حکومت عراق باشد.


گفتنی است که خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق شنبه گذشته در کنفرانسی خبری که در مقر وزارت دفاع برگزار شد، اعلام کرد که 9 نظامی این کشور از جمله چند افسر در حملات هوایی روز جمعۀ ائتلاف امریکا در نزدیکی شهر فلوجه در استان انبار جان باختند.


این در حالی است که مقامات عراقی پیشتر از کشته شدن دست‌کم 20 نظامی این کشور در حملات هوایی نیروهای ائتلاف خبر داده بودند.


العبیدی همچنین از تشکیل یک کمیته برای انجام تحقیقات دربارۀ این حمله در نزدیکی شهر فلوجه خبر داد. این کمیته برای بررسی دلایل بمباران نیروهای عراقی که در خطوط مقدم درگیری با تروریست‌های داعش هدف جنگنده‌های ائتلاف بین‌الملل قرار گرفتند، تشکیل شده است./994/ب902/د

ارسال نظرات