۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۳۰۸۸۰۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

برخی به بهانه های گوناگون به دنبال تضعیف ولایت فقیه هستند/ ذهن‌های بیمار دوقطبی کردن ‹‹نظارت بر رهبری›› را پیگیری می کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی به بهانه های مختلف از جمله شورایی کردن رهبری و نظارت بر رهبری به دنبال تضعیف چارچوب ولایت فقیه هستند.
محمد حسين صفار هرندي محمد حسين صفار هرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در حسینیه فاطمیون در جمع اصولگریان شهرستان کاشان گفت: ذهن‌های بیمار به دنبال ایجاد دوقطبی کردن ‹‹نظارت بر رهبری›› هستند.

 

وی در ادامه اقتضای سیاست ورزی را آمادگی برای دوری از بسیاری خواسته ها دانست و افزود:  سیاست ورزی اقتضا می کند در مقام عمل گفتمان خود یک سوزن کوتاه آمدن از آرمان ها جایز نیست.

 

صفارهرندی با تأکید بر این که سیاست ورزی ما باید خردمندانه باشد، گفت: پای اصول خود یک سرسوزن تنازل نداریم اما برای نیل به مقاصد وقتی عمل می کنیم، درساعت عمل انتظارحداکثری نباید داشته باشیم و باید آمادگی تنازل و تاکتیک را داشته باشیم.  

 

وی با بیان این که اگر چه تکثر را نمی شود در جناح اصوالگرایی انکار کرد و ما در درون خود کثرت وسلیقه های مختلف داریم، گفت: این تکثر را باید بپذیریم و تکثر هم پذیرفته شده است اما تفرق نباید پذیرفته شود و لزومی ندارد تکثر مترادف تفرق باشد.

 

 صفار هرندی گفت: این فهم بعد از انتخابات با نتایج تلخ دوسال قبل در سران و رجال اصولگرا به وجود آمد و امروز شما کمتر کسی را سراغ دارید که بگوید منفعت ما  در جدا رفتن ما است و وحدت خوب نیست.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات خبرگان رهبری اگر همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی است اما یک تفاوت هایی با یکدیگر دارد.

 

صفار هرندی گفت: عرصه  انتخابات خبرگان رهبری  عرصه ای از جنس این که برای آن سر و دست بشکنند و ورع برای رسیدن به آن داشته باشند بی معنی است و من معتقدم همه مسؤولیت های نظام باید اینگونه باشد و برای رسیدن به مسؤولیت نظام نباید سرو دست بشکنند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افراد باید بنشینند تا بار روی دوش آنها بگذارند و بار مسؤولیت به آنها تحمیل شود و به او بگویند از تو می خواهیم بیایی نه این که برای رسیدن به مسؤولیت حرص بزند.

 

صفار هرندی گفت: در مورد خبرگان رهبری این مصادیق در حد اعلایش وجود دارد چرا که نمایندگان خبرگان هیچ منفعت شخصی از جنس این که حقوق بگیرند ندارند.

 

وی افزود: خبرگان رهبری شانه هایشان را زیر باری می گذارند که بین خودشان و خدای خودشان هر لحظه از آن را باید پاسخگو باشند، بنابراین نمایندگی خبرگان رهبری مسؤولیت خیلی حساس و تکان دهنده ای است، اما یک عده بازیگر سیاسی آمدند مسأله خبرگان را هم دست مایه برخی از خواسته های سخیف و غیر مشروع خود قرارداده اند که  نباید فریب خورد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخابات خبرگان رهبری دینی است و چیزی غیر دینی ندارد و مردم خواص شان هست که فردی را که می خواهند این امر عظیم را به او بسپارند چه فردی است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به احتمال قدرت نزدیک دو جناح رقیب در مجلس آینده شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی آینده  به احتمال زیاد به دلیل این که دو رقیب زورشان در این مقطع خیلی به هم نزدیک است، مجلسی شبیه مجلس پنجم خواهد شد که اکثریت ظرفیت هایشان به هم نزدیک بود.

 

 صفار هرندی گفت: مجلس آینده  احتمالا چنین ویژگی خواهد داشت، حالا اکثریت شان اصولگرا یا اصلاح طلب باشند قابل برآورد نیست اما انشاالله به گونه ای باشد که در نهایت جمهوری اسلامی در ادامه راه خودش فرصت های بیشتری پیدا کند نه این که در مضیقه قرارداشته باشد./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات